חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
בדיקת הלוואה לעסק ב-3 שלבים

נתחיל בשאלון קצר המורכב מ-3 שלבים בלבד, על מנת להבין טוב יותר את הצרכים הייחודיים של העסק שלכם.

לאחר מילוי הטופס, אנחנו ניצור אתכם קשר על מנת להתאים לכם את ההלוואה המשתלמת והמתאימה ביותר!

ליצירת קשר וייעוץ מקצועי

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

איך למקסם רווחים של עסקים קטנים?

איך למקסם רווחים של עסקים קטנים?
תוכן עניינים

עסקים קטנים הם עמוד השדרה של כלכלת המדינה; הם מספקים תעסוקה, מטפחים חדשנות ותורמים לקהילות המקומיות. יחד עם זאת, לעתים קרובות הם מתמודדים עם אתגרים פיננסיים ממשיים ומתקשים למקסם את הרווחים שלהם. בעולם עסקי תחרותי אין דבר חשוב יותר מהשורה התחתונה של העסק כיוון שהיא התנאי העיקרי להישרדות העסק ולהצלחתו. מנהלים עסק קטן ומחפשים דרכים להגדלת הרווחים? במאמר זה תקבלו טיפים וטכניקות שיובילו את העסק שלכם להצלחה המיוחלת. הינה כל מה שאתם צריכים לדעת.

 

עסק קטן ומצליח

עסק קטן ומצליח הוא חלומם של בעלי עסקים רבים, מרבית בעלי העסקים קטנים מתמודדים בקביעות עם שאלת הרווחים, ובתקופה של חוסר ודאות כלכלית זה לא מפתיע. הדרך להצלחה עסקית רצופה באתגרים פיננסיים המצריכים פתרונות יצירתיים וחדשניים. הנה כמה אסטרטגיות מוכחות שיכולות לעזור לבעלי עסקים קטנים למצות את הפוטנציאל העסקי שלהם ולמקסם רווחים.

 

1. שינוי מדיניות התמחור

התמחור הוא שחקן ראשי במאמצים להגדלת הרווחיות בעסק. עסק קטן ומצליח יודע לאזן בין רווחיות ובין תחרותיות ועושה זאת, בין השאר, באמצעות שינוי תדיר של מדיניות התמחור שלו. למרבה הצער, עסקים קטנים רבים מציעים ללקוחות מחירים הנמוכים בהרבה ממחירי השוק, כדי למשוך לקוחות. אומנם בטווח הקצר זה יכול להצליח, אך בטווח הארוך זה יוביל את העסק לחוסר יציבות פיננסית. כדי למקסם רווחים יש לנקוט מדיניות של תמחור דינמי. יש לנתח את מגמות השוק, את המחירים של המתחרים ואת מבנה העלויות של העסק כדי לנקוב במחירים האופטימליים לעסק וללקוחות. חזרו ובדקו את המחירים שוב ושוב וודאו שהם מתאימים לדינמיות של השוק. כמו כן זכרו שהרבה לקוחות מוכנים לשלם מחיר גבוה יותר בתמורה לשירות ולאיכות. אם אתם מוכרים מוצר או שירות שזהים למוצרים או לשירותים אחרים בשוק שלכם, ואין לכם כל יתרון או ערך מוסף לתת ללקוחות, תתקשו להעלות מחירים. אך כפי שציינו, מרבית בעלי העסקים, במיוחד אלה שיש להם ערך ייחודי מובהק, יכולים להעלות מחירים (אפילו דרמטית) בלי לאבד לקוחות. כדאי לזכור שתמיד צריך לחשב את המחיר המקסימלי שבו אפשר (או כדאי) למכור מוצר או שירות, ולשים לב מתי מתחילים להפסיד יותר לקוחות מהרווחים שמשיגים בהעלאת המחירים.

 

1. מוצרי פרימיום במחירים מיוחדים

בין שאתם חושבים שכדאי להעלות מחירים, ובין שאתם עושים את זה בפועל, אתם יכולים לעשות את זה בדרך יצירתית – למשל למכור את המוצרים שלכם במחירים שונים – מחיר שונה לכל לקוח – או לייצר מוצר פרימיום ולמכור אותו במחיר גבוה. אם אתם מייצרים מוצר פרימיום, את שאר המוצרים שלכם תוכלו להמשיך ולמכור כרגיל. מוצר הפרימיום יכניס לכם את הרווחים הרצויים אך רק אם הלקוחות מכירים בערכו ומוכנים לשלם יותר בעבורו.

 

2. ייעול הוצאות וניהול משא ומתן תמידי עם ספקים ונותני שירות

צמצום הוצאות הוא דרך בטוחה לשיפור השורה התחתונה. בחנו ביסודיות את ההוצאות של העסק וזהו תחומים שבהם אפשר לקצץ בהוצאות בלי לוותר על האיכות. כך תעשו זאת:

  • יעילות – חפשו דרכים לייעל את תהליכי העבודה שלכם. הטמיעו שיטות עבודה חדשות והפנו משאבים ממשימות מיותרות למשימות חשובות.
  • חדשו את המשא ומתן עם הספקים – בדקו את החוזים עם הספקים ונסו לחדש את המשא ומתן על תנאי התשלום. בקשו תנאי תשלום טובים יותר או חפשו ספקים זולים יותר.  דברו עם הספקים ונותני השירות שלכם על המחירים שאתם משלמים פעם בשנה. אתם לא צריכים לחפש אחר הספק הזול ביותר. להפך, חשוב להמשיך ולעבוד עם ספקים איכותיים. עם זאת, הביאו בחשבון שהשינויים בשוק הם תדירים – המחירים משתנים, ההזדמנויות נפתחות, התחרות גוברת, חומרי הגלם משתבחים, הטכנולוגיה מתקדמת. וכל הזדמנות כזאת – אם היא מנוצלת כראוי – מאפשרת להגדיל רווחים. אם אתם לא מנהלים משא ומתן תמידי עם הספקים, קרוב לוודאי שאתם משלמים להם הרבה יותר ממה שנחוץ. למה? משום שהספקים לא מורידים מיוזמתם את המחירים גם אם הם יכולים.
  • צמצמו את שרשרת האספקה – צמצמו סיוע של ספקים או של נותני שירות חיצוניים. אם ספקים או נותני שירות חיצוניים מקבלים נתח גדול מעלויות הייצור שלכם, נסו לצמצם את הפעילות שלהם והחזירו את המשימות שלהם למגרש הביתי.
  • צמצמו תקורה מיותרת – התקורה היא ההוצאה הקבועה של העסק, ההוצאות שהעסק צריך לשלם בקביעות ללא קשר למכירות שלו. הוצאות תקורה כוללות משכורות, שכר דירה, חשבון חשמל, חשבון טלפון, תשלומים על מערכות ממוחשבות ועוד. יש הוצאות תקורה שאינן הכרחיות ואפשר – ואף רצוי – לצמצם אותן.

 

3. הגדילו את מאגר הלקוחות שלכם

הגדלת מכירות היא תנאי להגדלת הרווחים. כדי להגדיל מכירות ורווחים יש להגדיל את מאגר הלקוחות. כך תעשו זאת:

  • שיווק ופיתוח ערוצים דיגיטליים – בעידן הדיגיטלי הנוכחות המקוונת חיונית. השקיעו באתר של העסק וודאו שהוא איכותי, עשיר בתכנים וידידותי למשתמש. העשירו את האתר בתכנים ובמידע, נקטו פעולות להגדלת התעבורה באתר ופגשו את הלקוחות גם ברשתות החברתיות. למי זה מתאים? לחנויות שעובדות על בסיס מלאי, למסעדות ולבתי קפה שעובדים על בסיס משלוחים, לעסקים שמוכרים אונליין. ניסיון השנים האחרונות מלמד שרבים מוכנים – ואף מעדיפים – לנהל אינטראקצייה קמעונאית מרחוק, ועסקים שעוברים למכירות אונליין הם המרוויחים הגדולים מכך. מומלץ לעסקים שעובדים אונליין לפתח מוצרים המבוססים על ידע ולשווק אותם כדי להגדיל את ההכנסות (למשל קורסים, סדנאות, השתלמויות ותכנים עתירי ידע).
  • תגמול לקוחות – תגמלו לקוחות נאמנים ועודדו אותם לחזור ולקנות בעסק. פעולות לשימור לקוחות משתלמות בהרבה מפעולות לגיוס לקוחות.
  • הגדילו את היצע המוצרים והשירותים – שפרו את מבחר המוצרים וספקו שירותים חדשים כדי לתת מענה לקהל הלקוחות. ערכו חקר שוק כדי לזהות הזדמנויות חדשות לשיפור ההיצע של העסק. הסירו מהמדפים מוצרים או שירותים שאין בהם עניין ושאינם מבוקשים.
  • משוב – אפשרו ללקוחות להשאיר חוות דעת על העסק וקראו בעיון את המשובים כדי לענות לצורכי הלקוחות ולשפר את השירותים ואת המוצרים.

 

4. מיטוב רשימת הלקוחות

עסקים רבים מחזיקים בלקוחות שאינם רווחיים, גם כאלה שגורמים להפסדים כמו לקוחות שצריכים משאבים רבים; לקוחות שקונים מעט אך גוזלים הרבה זמן עבודה; לקוחות שקונים מוצרים במחירים נמוכים; לקוחות שדורשים התאמות מיוחדות למוצרים או לשירותים; לקוחות שמתלוננים בקביעות; לקוחות שמשלמים באיחור או שמנסים בקביעות להתחמק מתשלום. לפני שאתם ממטבים את רשימת הלקוחות ונפרדים מלקוחות בעייתיים, שימו לב ללקוחות בעייתיים שאפשר לשנות את הגישה שלהם ולהגדיל את ההכנסות באמצעותם. איך תעשו זאת? שאלו את עצמכם מי מהלקוחות מייצר את הרווחים הגדולים ביותר לעסק; מי מהלקוחות יכול להגדיל את הרווחים של העסק; מי מהלקוחות לא מייצר רווחים כלל ואף גורם להפסדים. אם תתמקדו רק בלקוחות הרווחיים ותשקיעו בהם את מרב המאמצים, תמקסמו את הרווחים של העסק.

 

5. נהלו את המלאי ביעילות

ניהול לקוי של מלאי גוזל משאבים רבים. הפעילו מערכות לבקרת מלאי; וודאו שיש לכם די מלאי לענות על הביקוש ונסו לצמצם מלאי מיותר. הכוונה היא כמובן למלאי הקבוע שנמצא בחנות ומוכר כהוצאה קבועה. זו אומנם אינה הוצאה קבועה "קלאסית", אבל אם יש לכם מלאי מינימום קבוע, שאתם מחזיקים בחנות ללא כל קשר לכמות הסחורה שנמכרת, אנו מתייחסים לעלות החזקת המלאי כהוצאה קבועה בעסק.  כדאי לבדוק מפעם לפעם שהמלאי הקבוע אכן הכרחי לכם.

 

ייעוץ מקצועי לעסקים קטנים

אומנם כל האסטרטגיות שמנינו מצוינות למקסום הרווחים של העסק, אך חשוב לדעת שאפשר למקסם גם אותן. איך? עם ייעוץ עסקי ופיננסי לעסקים קטנים. הצוות המקצועי של פפר פיננסים עומד לשירותכם עם ידע ניהולי ופיננסי ועם פתרונות מוכחים לשיפור השורה התחתונה. מה עוד תקבלו מאיתנו?

 

פתרונות פיננסיים מותאמים

בפפר פיננסים מבינים שכל עסק קטן צריך גישה אישית ופתרונות ייחודיים, ולכן אנחנו מקדישים זמן כדי להעריך את האתגרים העומדים בפני העסק ואת הצרכים הפיננסיים שלו. לאחר מכן אנחנו מגבשים פתרונות פיננסיים שמתאימים לצורכי העסק והולמים את היעדים שלו.

 

הדרכת מומחים

בעלי עסקים קטנים הם מומחים בתחומם אך אינם בהכרח בקיאים בניהול פיננסי. פפר פיננסים רותמת את הידע הפיננסי שלה לעסקים קטנים וסייעת להם להבין מושגים פיננסיים מורכבים, לקבל החלטות מושכלות ולהניע עשייה רווחית.

 

חיסכון בעלויות

ייעוץ עסקי לעסקים קטנים הוא השקעה שמחזירה את עצמה. אנחנו נעזור לכם לחסוך בעלויות ולצמצם הוצאות כדי לחסוך כסף בטווח הארוך. יחד נזהה תחומי פעילות שמובילים לבזבוז ונייעל אותם כדי לחזק את התזרים ולשמור על ההון הנזיל העומד לרשותכם בכל הנוגע לצמצום ההוצאות, חשוב לזכור שכל שקל שאנחנו חוסכים בעלויות, מגדיל את הרווח בשקל (לפני מס). לעומת זאת, כשאנחנו מגדילים את ההכנסות, השקל שמתקבל ממכירות, לא שווה לשקל שמתקבל מרווחים (בגלל עלויות המכר). החשיבה של פפר פיננסים היא לאו דווקא לטווח קצר אלא לטווח ארוך. יש פעולות רבות בעסק שלא מניבות רווחים בטווח הקצר אלא רק בטווח הרחוק. למשל השקעה בתשתיות, בהטמעת מערכות בשידרוג מנגנונים. חשיבה לטווח ארוך מצריכה תשומת לב לכל ההיבטים בפעילות העסק. אם אנחנו מקצצים בהוצאות, אנחנו צריכים לשים לב להוצאות שעתידות להניב רווחים בטווח הארוך ולא לקצץ בהן כדי לא לשלם על כך בהמשך. כדאי לחשוב כל הזמן על הפעולות שיגדילו את הרווחים בטווח הבינוני והרחוק ולהכין את התשתית לכך. זוהי השקעה משתלמת מאין כמוה, גם אם לא רואים את התוצאות מייד. בעלי עסקים רבים בדרך כלל משקיעים מאמץ וזמן על תוצאות קצרות מועד ונאלצים לרדוף אחר ההכנסות. הדרך הטובה ביותר לשנות את המצב, היא להשקיע לטווח ארוך.

 

ניהול סיכונים ורווחיות

בניהול עסק קטן יש סיכונים פיננסיים. פפר פיננסים מלמדת מנהלי עסקים להעריך סיכונים ולגבש תוכנית להפחתתם. מדד הרווח בעסק הוא אחד המדדים החשובים ביותר בעסק, ולמרות זאת בעלי עסקים רבים משקיעים משאבים גדולים בשיווק ובמכירות, ומעט מאד בבחינת הרווחיות או בהגדלת הרווח.  אם אתם שואפים להוביל את העסק שלכם לביצועי שיא (כמוני….), ניהול סיכונים ורווחיות הוא המדד שצריך לתת לו הכי הרבה תשומת לב.

 

גישה למשאבים פיננסיים

פפר פיננסים מעמידה לרשות עסקים קטנים משאבים פיננסיים יקרי ערך ומתווכת בינם ובין המוסדות הפיננסיים המובילים בארץ. משאבים אלה נותנים להם אוויר לנשימה ומסייעים להם לנהל את מערך החובות, להמשיך ולהתמקד בפעילות העסקית, לחפש הזדמנויות לצמיחה ובד בבד להישאר תחרותיים.

 

פפר פיננסים – איתכם בדרך להצלחה

עסקים קטנים מתמודדים עם אתגרים רבים ופעמים רבות מתקשים למקסם רווחים, אך עם אסטרטגיות יעילות למקסום רווחים ועם ייעוץ פיננסי ועסקי הם יכולים לשפר את השורה התחתונה, להצליח ולשמר את ההצלחה. רוצים לגייס מימון לעסק קטן? מנהלים עסק קטן ורוצים להבטיח את הצלחתו ואת עתידו? הגעתם למקום הנכון; אנחנו בפפר פיננסים עומדים לרשותכם. אז בואו נמצה את הפוטנציאל של העסק שלכם ונמצא דרך להגדיל רווחים במהירות.

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

לקריאה נוספת
חיפוש

תפריט נגישות

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

פפר פיננסים - סיירת המטכ"ל של היועצים הפיננסיים בישראל!
נגן וידאו אודות אלון פפר מחברת פפר פיננסים
מימון בתקופת אי וודאות ומלחמה ובפרט בזמן מלחמת חרבות ברזל