חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
בדיקת הלוואה לעסק ב-3 שלבים

נתחיל בשאלון קצר המורכב מ-3 שלבים בלבד, על מנת להבין טוב יותר את הצרכים הייחודיים של העסק שלכם.

לאחר מילוי הטופס, אנחנו ניצור אתכם קשר על מנת להתאים לכם את ההלוואה המשתלמת והמתאימה ביותר!

ליצירת קשר וייעוץ מקצועי

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

שיפור דירוג אשראי לעסקים

כל עסקת מיזוג, רכישה או השקעה מתחילה בבדיקת נאותות, ולפיכך ניתן לומר כי לדירוג האשראי של עסק קיימת השפעה משמעותית על הביצועים העסקיים ויכולת הגדילה וההתרחבות שלו.

לא אחת, דירוג האשראי שנקבע לחברה מורכב מתמונה שגויה של המציאות כפי שנתקבלה על ידי הגופים הפרטיים שביצעו אותו. זה נכון פי כמה בחברות בעלות התנהלות ייחודית ושונה מהסטנדרט העסקי המוכר. 

דירוג אשראי נמוך מביא לקשיים בהתנהלות העסקית של חברה וביכולת שלה לגדול ולהתפתח, בעקבות סירוב של ספקים או לקוחות לעבוד עמה, קושי בקבלת פרויקטים ועוד.

כמו כן, מאחר שדירוג האשראי כולל המלצה קונקרטית בנוגע לגובה האשראי שכדאי להעניק לחברה מסוימת, חברות רבות סובלות מקשיים בקבלת אשראי, ולא תמיד מודעות לסיבה שעומדת מאחוריהם.

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

כדאי לדעת
  • דירוג האשראי ניתן לחברות לאחר ניתוח מעמיק של יכולתן הכלכלית ומסתמך על דוחות כספיים וכלכליים שונים של החברות ועל נתונים מבנק ישראל, מתאגידים בנקאיים וממוסדות פיננסיים. דירוג אשראי של חברה מעיד על מצבה הכלכלי, משקף את יכולתה לעמוד בהתחייבויות האשראי שלה וחושף את רמת הסיכון הכרוך בהשקעה בה. כמו כן הוא משמש כהמלצה באיזה רמת אובליגו כדאי להיות חשוף ("פתוח") עם אותה חברה הן על ידי מוסדות פיננסים שונים והן על ידי ספקים שונים.
  • למרות שדירוג האשראי שלכם נקבע שלא על ידכם ובאופן בלתי תלוי – ניתן במקרים רבים להשפיע לטובה על דירוג האשראי שלכם.
  • בשונה ממה שמקובל לחשוב – הסרת נתונים שליליים מדירוג אשראי של חברות היא אפשרית במקרים מסוימים.
  • בטרם תחילת התהליך נבצע עבורכם בדיקת התאמה מקיפה שבה נקבע האם יש ביכולתנו לסייע לכם. הבדיקה אינה כרוכה בעלות או בהתחייבות.

שיפור דירוג אשראי לחברות ולעוסקים מורשים

דירוג האשראי נקבע על ידי חברות פרטיות (כמו דן אנד ברדסטריט וחברת BDI), שמסיבות שונות לא תמיד נגישות לטיפול בנושא.

יתרה מזאת, בשנים האחרונות הצטרפה ישראל למדינות שעושות שימוש בדירוג אשראי גם במגזר הפרטי. לא רבים מודעים לכך, אולם לא מעט חברות וגופים מסחריים ופיננסיים מסתמכים בעת בדיקת נאותות על חברה, גם על דירוג האשראי הפרטי של אלו שעומדים מאחוריה.

וכך, הלוואה שניתנת לחברה יכולה להיות מושפעת גם מדירוג האשראי שלה, וגם מדירוג האשראי האישי של העומדים מאחוריה. ככל שאלו גבוהים יותר, כך גדל הסיכוי לקבלת הלוואה, וכמוהו גם סכום ההלוואה ועלותה.

עניין זה מגדיל את המורכבות שבתהליך שיפור דירוג האשראי – אולם מדובר בצעד שהוא בהחלט אפשרי בהרבה מאד מקרים.

שיפור דירוג אשראי לעסקים וחברות

חברה בהחלט יכולה לשפר את דירוג האשראי שלה, והיא יכולה לעשות זאת בשני מישורים. במישור הראשון יוצאים מנקודת הנחה שאת דירוג האשראי של החברה קבעו אנשים שעלולים לעיתים לטעות. אף שהם מתמחים בניתוחים כלכליים של חברות, ייתכן מאוד שהם קיבלו תמונת מצב שגויה, לא נכונה או לוקה בחסר בשל עיון במסמכים חלקיים, בשל מחסור במסמכים חשובים, בשל פרשנות לא מדויקת לאירועים כלכליים שונים או בשל שקלול נתונים שאינם רלוונטיים לצורך דירוג אשראי. בדיקה מחודשת של דוח דירוג האשראי וניתוח נוסף של מצבה הכלכלי של החברה עשויים להעלות תמונה כלכלית שונה בתכלית וטובה יותר. במקרים כאלה אפשר לפנות לחברה המנתחת את הנתונים החדשים, ולבקש בדיקה נוספת או תיקון של דוח דירוג האשראי.

במסגרת תהליך שיפור דירוג השירות שלכם, נבצע מחקר עצמאי, בדומה למחקר שמבוצע על ידי החברות שקבעו את דירוג האשראי –  ממנו נבין כיצד נתגבשה התמונה שהביאה לדירוג הנוכחי, ומה ניתן לעשות כדי לשנותה. במסגרת המחקר, אנו עושים שימוש בכלים מתקדמים וביכולת לאיתור מידע, שישמש אותנו כדי להוכיח את הנדרש.

כך או כך – במקרים רבים ניתן לשפר את המצב – החל ממחיקה של נתונים שגויים או לא רלוונטיים (במגזר העסקי) ועד לביצוע סדרת פעולות שתביא לשיפור הדירוג (במגזר הפרטי).

לחלופין אם מתברר שהניתוח הראשוני הוא מדויק, אפשר להשתמש בדוח דירוג האשראי כדי להאיר על נקודות החולשה של החברה וכדי לאפשר לה לתקן אותן ולשפר את מצבה העסקי בכלל והכלכלי בפרט. במישור השני פועלים לשיפור התנהלותה הכלכלית של החברה ולארגון מחודש של כל המערך המנהלי שלה אם נראה שהדבר נחוץ.

3 שלבים בשיפור דירוג אשראי לעסקים

השירות מורכב מ-3 שלבים:

בשלב הראשון, נאסוף את כל הנתונים הפיננסיים של החברה: דוחות כספיים, ספקים, דפי בנק, דוח ריכוז יתרות וכדומה – ובכלל זה גם מסמכים שהיו צריכים להילקח במסגרת הסקר המקורי ולא נלקחו. לצידם, נרכז את כל המידע הרלוונטי על נתוני החברה, וההתנהלות הפיננסית שלה.

בשלב השני, נגבש תמונת מצב שמציגה את התמונה העסקית והפיננסית של העסק באור הנכון, מציגה את הרווחיות שלו, ומסבירה פעולות שונות שייתכן שזכו לפרשנות שגויה.

בשלב השלישי, נפנה לחברות שקבעו את הדירוג ונוכיח להם שתוצאות הסקר שביצעו אינן עומדות בקו אחד עם המציאות. זה המקום לציין כי גם הצגה של שיפור משמעותי בהתנהלות הפיננסית עשויה לשנות את פני הדברים.

איך לשפר את דירוג האשראי שלכם

כיצד נקבע דירוג האשראי של העסק/חברה?

בישראל, נקבע הדירוג על ידי החברות דן אנד ברדסטריט ו-BDI והוא נערך על ידי כלכלנים שמבצעים תחקיר מעמיק אודות כל עסק חדש בעזרת נתונים המתקבלים ממאגר המידע של בנק ישראל, גופים פיננסים ומידע נוסף המתקבל מחברות ועסקים בארץ ובעולם.

דירוג האשראי מושפע מכל מידע ופעילות פיננסית ועסקית שניתן לחשוב עליה – החל מפשיטות רגל או מידע על אי עמידה בתשלומים, דרך הון קיים ופרמטרים פיננסיים שונים ועד לחוות דעת שנאספות מספקים ולקוחות של החברה בנושא הרגלי התשלום שלה.

הדירוג נועד לשקף את היכולת של חברה, עסק או אדם פרטי לעמוד בסך התחייבויות האשראי שלו וכנגזרת מכך, גם את רמת סיכון האשראי (החשיפה) המומלצת בעבודה מולו.

מהו ציון אשראי פרטי (פרסונל צ'ק)?

ציון אשראי זהו תנאי הסף הבסיסי לקבלת כל סוג של אשראי ממערכת פיננסית כלשהי. הוא יכול להיות או חיובי או שלילי, כאשר ציון אשראי שלילי (אדום) יוביל לכך שהבנק ו/או כל מערכת פיננסית יסרבו לבצע כל סוג של התקשרות עמכם – מהלוואה, דרך משכנתא, ואפילו הנפקה של כרטיס אשראי.

גם במקרים שבהם ציון האשראי שלכם הוא חיובי – דירוג האשראי הוא זה שיקבע את תנאי ההלוואה שתקבלו.

למה חשוב לשפר את דירוג האשראי?

חברה היא תאגיד עסקי-מסחרי ולכן היא נדרשת לעבוד בקביעות עם אשראי ולפעול בהתמדה לגיוס אשראי. אפשר לומר שדוח דירוג האשראי הוא תעודת הזהות הכלכלית החשובה ביותר של כל חברה בבואה לגייס אשראי ומימון וגם בחיפושיה אחר משקיעים. דירוג אשראי נמוך הוא מעין אות קלון המעיד על כישלונה של החברה בניהול האשראי שניתן לה, על סיכון ועל חוסר יכולתה לעמוד בהתחייבויות האשראי שלה ולסלק את חובותיה וכן על חוסר הצלחתה לנהל את ההון העצמי העומד לרשותה לטובת התחזקותה, קידומה וצמיחתה הכלכלית. מהסיבות הללו יש חשיבות רבה לשיפור דירוג האשראי, וכל חברה צריכה להשקיע את מרב המאמצים לכך. בדיקה חוזרת של דוח דירוג האשראי היא הכרחית לאיתור טעויות, להסביר ולפרש את האינפורמציה הכלכלית שלא הייתה ברורה דיה, כדי ליישם את השינויים הנחוצים.

איך משפרים דירוג אשראי?

כמו בכל דבר בחיים, גם במקרה של דירוג אשראי נמוך אפשר לעשות מהלימון בסופו של דבר לימונדה. למה הכוונה? ובכן, דירוג אשראי נמוך הוא הזדמנות מצוינת לעשות סדר בחברה. לבחון את התנהלותה הכלכלית, לבדוק את יכולתה לעבוד באופן מיטבי ולעמוד בהתחייבויותיה, לנתח את יעילות המבנה הארגוני שלה וליישם שינויים ככל הנדרש. חברה המחזיקה בדוח דירוג אשראי נמוך יכולה וצריכה להשתמש בדוח זה כדי למנף את עצמה. בתוך כך היא נדרשת לבצע את כל השינויים הנחוצים וליישם את ההמלצות לשיפור מצב האשראי שלה. בסופו של דבר מדובר בתהליך חיובי המאפשר למנהלי החברה לשנות את ההתנהלות העסקית-כלכלית-מנהלית של החברה בכל הרבדים.

אז איך עושים זאת? רצוי להיעזר ביועץ עסקי מנוסה, להתחיל בקריאה מקיפה ומדוקדקת של דוח דירוג האשראי הנוכחי ולהיערך לבדיקה חוזרת שלו; אוספים את כל הנתונים הכלכליים והפיננסיים של החברה ובהם דוחות כספיים, דפי בנק, דוחות ריכוז יתרות ודוח ריכוז הלוואות, סקירה של חוזים עסקיים שיש לחברה ופרויקטים שנמצאים בצבר ההזמנות העתידי וכל מה שיאפשר בדיקה מקיפה וטובה יותר של ההתנהלות הכלכלית של החברה; לאחר מכן משווים את תמונת המצב שמתקבלת לתמונת המצב שהוצגה בדוח דירוג האשראי הראשוני; בוחנים שוב את רווחיותה של החברה ובודקים אם לא נפלו טעויות בניתוח הראשוני בשל פרשנות שגויה או לוקה בחסר; לבסוף פונים לחברה שביצעה את הניתוח הראשוני ומבקשים בדיקה חוזרת לאור תוצאות הבדיקה המשנית.

לחלופין, אם מתברר שדוח דירוג האשראי אכן מציג נכונה את מצבה הכלכלי של החברה ומשקף נאמנה את יכולתה לעמוד בהתחייבויות האשראי שלה, פונים לבדק בית מקיף ויסודי ולארגון מחודש של כל המערכות הניהוליות, הכלכליות והתפעוליות של החברה. כותבים תוכנית עסקית לשיקום מצבה הכלכלי של החברה ומגישים אותו לחברה הבודקת כדי לנסות ולשנות לטובה את דוח דירוג האשראי.

שירות שיפור דירוג אשראי לחברות ועוסקים מורשים בפפר פיננסים

חברת פפר פיננסים נותנת שירותי שיפור דירוג אשראי לחברות ועוסקים מורשים זה למעלה מעשר שנים. הניסיון רב השנים של צוות החברה בניהול כלכלי, עסקי וכלל מערכתי של חברות בולטות במשק לצד הגישה הייחודית שלהם שנעזרת בסטטוס דירוג אשראי נמוך לטובת מינוף כלכלי ועסקי, הובילו חברות רבות לאורך השנים לשיפור ניכר בדירוגי האשראי שלהן בישראל, דבר שאפשר להן גם ליהנות מאפשרויות אשראי מגוונות וגם לגייס משקיעים חדשים ולשפר את רווחיותן. כאמור, בשונה ממה שמקובל לחשוב אפשר לתקן ולהסיר נתוני מידע לא נכונים מדירוג האשראי לכל חברה ולכל עסק בישראל ובכך לשפר את דירוג האשראי ואף לעבור מדירוג שלילי לחיובי.

בטרם תתחיל בתהליך פפר פיננסים תבצע עבורכם בדיקת התאמה מקיפה שבה תקבע אם יש ביכולתה לסייע לכם. הבדיקה אינה כרוכה בעלות או בכל התחייבות. לאחר איסוף וניתוח של כל הנתונים הפיננסיים של החברה כולל דוחות כספיים, שמות ספקים עיקריים, דפי בנק, דוח ריכוז יתרות וכו' ובכלל זה גם מסמכים שהיו צריכים להיכלל במסגרת הסקר המקורי ולא נכללו. לצדם נרכז את כל המידע הרלוונטי על נתוני החברה ועל ההתנהלות הפיננסית שלה. פפר פיננסים תגבש תמונת מצב שתציג באור הנכון את המצב העסקי והפיננסי של העסק, תציג את הרווחיות שלו ותסביר פעולות שונות שייתכן שזכו לפרשנות שגויה או לא מספקת. פפר פיננסים תפנה לחברות שקבעו את הדירוג ותוכיח להם שתוצאות הסקר שביצעו אינן עומדות בקו אחד עם המציאות.

כדי להצליח בתהליך שיפור דירוג האשראי יש לרדת לעומק הסיבות שהובילו לדירוג האשראי הקיים שלכם ולפענח מתוך אוסף המסמכים איזו אינפורמציה פיננסית נכונה ואיזו אינה נכונה. כדי לשפר את הדירוג הנוכחי נדרשים הבנה מעמיקה בעולם העסקים, ניסיון בניהול כספים ופיננסים והיכרות מעמיקה ואישית עם המערכת הבנקאית וחברות דירוג האשראי. אין ספק שלפפר פיננסים, חברה שנכללת בעקביות ברשימות אקסקלוסיביות של בנקים ומוסדות פיננסים שונים הכוללות אך ורק יועצים עסקיים מומלצים ואיכותיים, יש את היכולת לעזור ולשפר את הדירוג אשראי שלכם ולעיתים אף בצורה ניכרת.

גם פעולות שפוגעות באופן מובהק בדירוג האשראי העסקי (כמו צ'קים שחזרו לדוגמא) ניתן למחוק במקרים מסוימים.

חלק מתהליך שיפור דירוג האשראי כרוך בשיפור ההתנהלות הפיננסית ולכן זהו תהליך שעשוי במקרים מסוימים לדרוש זמן וסבלנות והוא דורש שינוי התנהלות וחשיבה. אנו נסייע לכם גם בנושא הזה.

לייעוץ מקצועי חייגו אלינו 072-3939687

למי מתאים השירות?

חברות הנמצאות בשלבי הקמה.
חברות הנמצאות בנקודה שבה נדרשת השקעה לצורך השגת צמיחה עסקית – לדוגמא לצורך מימון של מכשור, שיאפשר לחברה דריסת רגל בתחומים חדשים.
חברות הזקוקות לפתרון קבוע לסגירת הפרשי העיתוי במועדי התשלומים בין ההוצאות לבין ההכנסות.
חברות שנקלעו לקשיים תזרימיים נקודתיים או מהותיים.

מהי מטרת השירות?

לגייס עבורכם את ההון הנדרש תוך שימוש בהליך המתאים ביותר עבורכם, באופן שיניב את סיכויי ההצלחה הגבוהים ביותר, ההון המקסימלי האפשרי ותנאי האשראי המיטיבים ביותר.
שיפור דירוג האשראי חוסך לחברה כסף ומשאבים מחד גיסא ומאפשר לה לקבל אשראי בתנאים טובים ואטרקטיביים יותר מאידך גיסא. חברת פפר פיננסים בע"מ רואה את עצמה חלוצה ומובילה בתחומה והיא מהווה חוט המקשר בין חברות ובין החברות המדרגות את האשראי.

איך אנחנו יכולים לעזור לעסק שלך?

אם אתם סבורים שדירוג האשראי שלכם אינו משקף נכונה את ההתנהלות הפיננסית שלכם, פנו אלינו לבדיקה ראשונית ללא עלות והתחייבות. אנו מומחים בתיקון והעלאת דירוג האשראי ע"י עבודה כלכלית ופיננסית מול הגופים הפיננסים והעסקיים הקובעים בישראל.

אלון פפר שיפור דירוג אשראי
ממליצים עלינו
לקריאה נוספת
מימון בנקאי
מימון בנקאי והלוואות בנקאיות

על אף שהמוסדות הבנקאיים אינם השחקנים היחידים בזירת ההלוואות, והמוצרים הפיננסיים של המוסדות החוץ בנקאיים תופסים יותר ויותר נתח משמעותי משוק המימון, הבנקים ממשיכים להיות

קרא עוד »

תפריט נגישות

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

פפר פיננסים - סיירת המטכ"ל של היועצים הפיננסיים בישראל!
נגן וידאו אודות אלון פפר מחברת פפר פיננסים
מימון בתקופת אי וודאות ומלחמה ובפרט בזמן מלחמת חרבות ברזל