חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
בדיקת הלוואה לעסק ב-3 שלבים

נתחיל בשאלון קצר המורכב מ-3 שלבים בלבד, על מנת להבין טוב יותר את הצרכים הייחודיים של העסק שלכם.

לאחר מילוי הטופס, אנחנו ניצור אתכם קשר על מנת להתאים לכם את ההלוואה המשתלמת והמתאימה ביותר!

ליצירת קשר וייעוץ מקצועי

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

תוכנית עסקית להקמת פיצריה

תוכנית עסקית להקמת פיצריה
תוכן עניינים

תוכנית עסקית לפיצריה היא מסמך חשוב לכל יזם המעוניין לפתוח מסעדת פיצה חדשה. המסמך מספק סקירה כללית של המטרות היזמיוֹת, של האסטרטגיות להשגתן ושל האתגרים שיש להביא בחשבון לפני פתיחת עסק חדש. התוכנית העסקית כוללת תיאור מפורט של ההזדמנות העסקית, מנתחת את האתר הנבחר, משקיעה בתכנון פיננסי, בתמחור, בהערכות עלויות, בתוכנית שיווקית, באסטרטגיית ניהול ובפיתוח קונספט.

התייעצות עם יועץ פיננסי חיונית ומבטיחה שכל רכיבי התוכנית העסקית יהיו מדויקים ומציאותיים. במאמר זה נדון ברכיבי המפתח של תוכנית עסקית להקמת פיצריה.

 

תוכנית עסקית לפתיחת פיצריה

לפתוח פיצריה בלי תוכנית עסקית מוצקה זה כמו לטייל בלי מפה. אולי תגיעו ליעד, אבל סביר להניח שזה לא יהיה היעד שכיוונתם אליו. תוכנית עסקית להקמת פיצריה היא כלי חיוני לכל יזם המעוניין לפתוח מסעדת פיצה או להרחיב מסעדה פעילה. היא עוזרת לו להגדיר מטרות, לגבש אסטרטגיות ולתכנן את הזמן עד לפתיחת המסעדה וגם לאחר מכן. למעשה התוכנית עסקית היא מפת הדרכים של העסק והיא מתווה דרך להגשמת החזון העסקי ולהשגת היעדים העסקיים.

אחד היתרונות העיקריים של התוכנית העסקית הוא זיהוי מכשולים והתמודדות עם קשיים שטרם נראו או אירעו. התוכנית העסקית מנתחת את ענף הפיצה באזור הפעילות, את התחרות שמאפיינת אותו ואת המגמות שלו. כמו כן היא מצביעה על פערים בענף ומגשרת עליהם כדי להציב את היזם בעמדת יתרון. אם התוכנית העסקית כתובה היטב, היא תעזור ליזם למשוך משקיעים. היא תתאר את היעדים העסקיים, את ההזדמנויות העסקיות ואת הדרכים למימושן. משקיעים בדרך כלל רוצים לראות תוכניות עסקיות מוגדרות הכוללת תוצאות מדידות ויעדים ברי-השגה, ותוכנית עסקית מקצועית, ממוקדת ומקיפה נותנת להם את כל אלה ועוד.

סיכומו של עניין, התוכנית העסקית היא מתווה להצלחה עסקית. היא עוזרת ליזם להגדיר מטרות ולגבש תוכנית להשגתן. תוכנית עסקית מבוססת תבטיח את ההצלחה של היזם ואת הצלחת הפיצריה.

פיצריה שוקלת את הפיצות בהתאם לתוכנית העסקית

 

ייעוץ עסקי לפיצריה פעילה

כדי לנהל ביעילות פיצריה פעילה מומלץ להיעזר ביועץ עסקי מקצועי ולתת את הדעת לכל תחומי הפעילות שלה וכן לנושאים ייחודיים כמו משבר עסקי, התמודדות עם מתחרים, שינוי בתפריט, זכיינות, שותפויות חדשות ופתיחת סניפים. עבודה משותפת עם יועץ עסקי תעזור לכם לצלוח את התחרות בענף, לשפר את הפעילות, להגדיל את הרווחיות, להבטיח את המכירות ולקדם הצלחה עסקית.

איך היועץ העסקי שלכם תורם להצלחת העסק? בניתוח מעמיק של כל תחומי הפעילות לרבות התחום השיווקי והמכירתי, הניהול הפיננסי, עלויות התפעול, תזרים מזומנים, כוח אדם, התחייבויות חוזיות ועוד. הניהול הפיננסי הוא אחד התחומים החשובים ביותר בתהליך הייעוץ העסקי, וכדאי לדעת שלעיתים קרובות הוא איננו מטופל נכון. היועץ העסקי יבחן את שולי הרווח של כלל המוצרים בפיצריה ויעריך אותם; יבדוק את הרישום הפיננסי וישלב בו את תמהיל ההתחייבויות של הפיצריה; הוא יכין דוחות פיננסיים חדשים ויציג את הנתונים המספריים בפורמט פשוט וקל להבנה.

 

מה כוללת תוכנית עסקית להקמת פיצריה?

תוכנית עסקית לפיצריה כוללת את הפרקים הבאים:

ניתוח הזדמנויות

ניתוח הזדמנויות הוא פרק חשוב בכל תוכנית עסקית ובמיוחד בתוכנית עסקית של פיצריה. פרק זה בוחן את הענף שבו תפעל הפיצריה וקובע אם יש צורך בפיצריה באזור שלכם או ביקוש למוצרים ולשירותים שלה. הוא מנתח את קהל היעד, את התחרות בענף ואת המגמות שלו. הוא מציג סקר שוק ונתונים ממקורות שונים ועוזר ליזמים ולמשקיעים עתידיים להחליט אם יש פוטנציאל שיווקי להקמתה.

נוסף לניתוח השוק ולניתוח ההזדמנויות יש לנתח גם את היתרונות הייחודיים של הפיצריה – מה מיוחד בפיצריה שאתם מתכננים? האם יש בה מתכונים סודיים או יוצאי דופן? האם היא מציעה ללקוחות חוויה קולינרית שונה? אם היזם יציג את היתרונות של הפיצריה שלו ואת ייחודיותה, הוא יוכל לתכנן קמפיינים שיווקיים ואסטרטגיות לקידום מכירות שיסבו את תשומת הלב של קהל היעד וימשכו אותו. הוא יוכל לזהות קשיים או אתגרים ולפעול לפי התוכנית העסקית כדי להתמודד איתם ולגבור עליהם. פרק ניתוח ההזדמנויות צריך לצייר תמונה ברורה של הענף העסקי ולתאר איך הפיצריה משתלבת בו. ניתוח ההזדמנויות עוזר ליזם לפתח אסטרטגיה עסקית מוצקה ולממש הזדמנויות כדי להתמודד עם האתגרים ועם הסיכונים הנלווים להקמת הפיצריה.

 

ניתוח המיקום Location, Location, Location

המיקום (האתר) הוא אחד ההיבטים החשובים שיש להביא בחשבון כשמקימים פיצריה. האתר צריך להיות נגיש לקהל היעד ולהולכי רגל. הוא צריך להיות מרווח, מאובזר ומצויד כדי לאפשר את הפעילות העסקית. בין שהיזם מעוניין לקנות נכס, ובין שהוא מעוניין לשכור נכס, הוא צריך לבדוק אתרים שונים, להבין את נתוני קהל היעד, את התחרות בענף ואת התקנות המקומיות. הבנת קהל היעד תאפשר ליזם לזהות את התחומים הרווחיים בעסק; הבנת התחרות בענף תאפשר ליזם להגדיר את הייחודיות של העסק, לזהות פערים בענף ולתכנן נקודת מכירה שתבליט את העסק; והבנת התקנות המקומיות תשפיע על בחירת האתר תעזור ליזם להחליט אם לבצע שינויים מבניים בנכס ולהיערך לשיתוף פעולה עם הרשות המקומית. ניתוח האתר הוא משימה לא פשוטה. למעשה הוא המשימה החשובה ביותר בתוכנית העסקית. האתר יקבע אם היזם יצליח או ייכשל בתוכניתו. ולכן עליו לבחון בסבלנות את כל הנתונים ולקבל החלטה מושכלת.

 

תכנון מימון

תכנון המימון הוא הצעד החיוני הבא ליזם. הפרק העוסק בפיננסים בתוכנית העסקית כולל פירוט מדויק של עלויות ההפעלה ושל הוצאות התפעול השוטפות ומגדיר כמה מימון צריך כדי לכסות את העלויות החל בציוד למטבח, דרך חומרי גלם והוצאות על שיפוצים וכלה בהוצאות שוטפות של משכורות לעובדים, תשלום שכירות, ארנונה, חשמל, אחזקה ולכך מצטרפים אישורים שיש לקבל מגורמים שונים כמו הרשות המקומית, רשות הכבאות, משטרה ומשרד הבריאות.

אם היזם עובד עם תוכנית סדורה שמפרטת את הוצאות ההפעלה ואת עלויות התפעול, הוא יכול להגדיר את המימון הנחוץ להפעלת הפיצריה. אפשר להשיג ממון מחסכונות אישיים, מהלוואות מיידיות לעסקים, מהלוואות לעסקים קטנים, ממוסדות מממנים או ממשקיעים. אם האפיק המימוני הוא הלוואה לעסקים, יש להכניס לתוכנית את תנאי ההלוואה, את הריביות, את הביטחונות ואת תשלומי ההחזר. אם האפיק המימוני הוא משקיעים, יש להכניס לתוכנית את תנאי ההשקעה. חשוב להיות מציאותיים בכתיבת פרק הפיננסים בתוכנית העסקית. יש להביא בחשבון הוצאות לא צפויות או עיכובים ולהכין תוכנית למקרה חירום. הפרק הפיננסי בתוכנית העסקית חשוב מאוד להצלחת הפיצריה. ללא מימון מתאים המיזם לא יצא לפועל. עבודה משותפת עם יועץ עסקי ופיננסי תניב תחזיות פיננסיות מדויקות.

 

תמחור

התמחור הוא הסכום שהיזם גובה בעבור המוצרים והשירותים בעסק שלו, וחשוב להשלים אותו לפני שפותחים את הפיצריה. בתהליך התמחור יש להביא בחשבון את עלות חומרי הגלם, את גובה דמי השכירות, את העבודה ואת עלויות התקורה ולקבוע מחיר אופטימלי לכל מנה. כמו כן יש להביא בחשבון את השוק המקומי ואת מחירי המתחרים. היזם צריך לדעת איך מתומחרות מנות של פיצריות דומות באזור. עליו לבחור באסטרטגיית התמחור הטובה ביותר – להחליט אם להציע הנחות או עסקות חבילה או לוותר על זה ולנקוב במחירים פשוטים; להתחשב בקהל היעד, בהעדפותיו ובצרכיו; להתעדכן בשינויים בשוק ולהתחשב בעליות מחירים. תהליך התמחור הוא דינמי ומשתנה ומושפע גם משינויים פנימיים וגם משינויים חיצוניים. בדיקה תקופתית של המחירים תשמור על הרווחיות של הפיצריה ותתאים לצורכי היזם ולהעדפות של הלקוחות.

 

תכנון הקונספט

הקונספט הוא הלב והנשמה של הפיצריה. הוא מגדיר את המסעדה, את האווירה שלה ואת חוויית הלקוחות. אפשר לבחור בקונספט קז'ואלי, בקונספט ידידותי, בקונספט משפחתי או בקונספט יוקרתי של פיצת גורמה. אפשר ללכת על קונספט יוצא דופן או חדש לגמרי. בתהליך תכנון הקונספט יש לחשוב על קהל היעד ועל הצרכים שלו. יש לשים לב למתחרים ולקונספט שלהם. יש לזכור שהקונספט צריך להיות ייחודי ולהבליט את הפיצריה ואת יתרונותיה. הקונספט צריך להשתלב בכל היבט בפעילות העסקית החל בתפריט, דרך התפאורה וכלה באסטרטגיה השיווקית. קונספט עוצמתי ומקורי יבליט את הפיצריה ויעמיד אותה בעמדת יתרון.

 

שיווק

הצלחת הפיצריה מושפעת מהיכולת של היזם לקדם אותה ולשווק אותה לקהל היעד. הינה כמה פעולות בסיסיות בתהליך שיווק הפיצריה:

  • זיהוי קהל היעד – היזם צריך להכיר את לקוחותיו ולערוך סקרי שוק מקיפים לשם כך.
  • בניית המותג העסקי – היזם צריך לבנו מותג ייחודי שיביע את האישיות ואת הייחודיות של הפיצריה. המותג כולל לוגו יצירתי, מקורי, אותנטי וייחודי.
  • נוכחות דיגיטלית – הנוכחות הדיגיטלית כוללת אתר אינטרנט ודפים עסקיים בפלטפורמות חברתיות. אפשר להשתמש גם בקמפיינים שיווקיים בדואר אלקטרוני או במסרונים כדי לשמור על קשר עם הלקוחות ולעדכן אותם על מבצעים ואירועים מיוחדים.
  • פרסום מקומי – פרסום בעיתונות המקומית, ברדיו, בטלוויזיה או בעלוני שיווק. היזם יכול לתת חסות לאירועים מקומיים או לקבוצת ספורט מקומית ולשתף פעולה עם עסקים אחרים כדי לקדם זה את זה.
 

ניהול שוטף

פרק הניהול מגדיר את תפקידי העובדים שאחראים לתפעול הפיצריה ואת הכישורים הנחוצים, את הניסיון הדרוש ואת תחומי האחריות שלהם:

  • הוא מתאר את אנשי המפתח לרבות מנהל, שף, אחראי משמרת ומלצרים.
  • הוא קובע כמה עובדים יידרשו לעבודה בכל המשמרות, מתכנן את תהליך הגיוס שלהם ואת הכשרתם.
  • הוא קובע את מדיניות החופשות ואת ההטבות לעובדים.
  • הוא קובע את תפקידי מפתח במיקור חוץ לרבות משרד רואה חשבון, יועצים פיננסיים או מומחים בענף שיכולים לסייע, להדריך ולתמוך.

פרק הניהול עוזר ליזם ולמשקיעים להבין את מבנה העסק ואת המבנה הניהולי שלו. נוסף על כך הוא עוזר להם לזהות פערים בכוח אדם ולתכנן את הרחבת הפעילות העסקית.

פיצריה מוצלחת לאחר שפעלה לפי תוכנית עסקית של פפר פיננסים

בדרך להקמת הפיצריה עוברים בפפר פיננסים

חולמים על פיצריה משלכם? אתם יכולים להגשים את חלום הפיצריה אם תתכננו היטב כל שלב בתהליך ההקמה, הפתיחה וההפעלה. תוכנית עסקית מקצועית של חברת פפר פיננסים היא המפתח שלכם להצלחה. לפפר פיננסים יש הצלחה רבה בהשגת מימון למסעדות בכלל ולפיצריות בפרט. אף על פי שאנחנו נותנים שירותים לכל העסקים, ניהול פיצריות הוא אחד מתחומי ההתמחות המובהקים שלנו. אנחנו נותנים ליזמים ייעוץ מקיף בכל הענפים ובמיוחד ליזמים ששואפים להקים פיצריות ולנהל אותן בהצלחה, ומסייעים להם בפיתוח העסק ובהרחבתו. ‏

מסעדנים רבים רוצים לפתוח פיצריה אך לא מבינים אילו אתגרים נלווים לכך. ייעוץ מאיש מקצוע מיומן בתחום הפיננסי והניהולי מקל על מסעדנים ועוזר להם להתגבר על כל האתגרים שנקרים בדרכם עד להקמת הפיצריה. אז בדרך להקמת הפיצריה עברו אצלנו. בואו נדבר על הפיצריה שלכם ונתכנן אותה כמו שצריך. העונג כולו שלנו, והרווח כולו שלכם.

לקביעת פגישת ייעוץ עסקי לפיצריה ללא עלות וללא התחייבות פנו אלינו עכשיו בהודעה, בטלפון או בוואטסאפ.

רואה חשבון אלון פפר
רואה חשבון אלון פפר

רואה חשבון מוסמך ובעל תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת קולומביה בארה"ב בהצטיינות. מומחה בגיוס אשראי ומימון, ניהול כספים ובעל עשרות שנות ניסיון עבודה מצטבר בחברות מקומיות ובינלאומיות.

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

לקריאה נוספת
חיפוש

תפריט נגישות

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

פפר פיננסים - סיירת המטכ"ל של היועצים הפיננסיים בישראל!
נגן וידאו אודות אלון פפר מחברת פפר פיננסים
מימון בתקופת אי וודאות ומלחמה ובפרט בזמן מלחמת חרבות ברזל