חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
בדיקת הלוואה לעסק ב-3 שלבים

נתחיל בשאלון קצר המורכב מ-3 שלבים בלבד, על מנת להבין טוב יותר את הצרכים הייחודיים של העסק שלכם.

לאחר מילוי הטופס, אנחנו ניצור אתכם קשר על מנת להתאים לכם את ההלוואה המשתלמת והמתאימה ביותר!

ליצירת קשר וייעוץ מקצועי

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

הלוואה לפתיחת עסק ללא הון עצמי

הלוואה לפתיחת עסק ללא הון עצמי
תוכן עניינים
בדיקת הלוואה לעסק ב-3 שלבים

נתחיל בשאלון קצר המורכב מ-3 שלבים בלבד, על מנת להבין טוב יותר את הצרכים הייחודיים של העסק שלכם.

לאחר מילוי הטופס, אנחנו ניצור אתכם קשר על מנת להתאים לכם את ההלוואה המשתלמת והמתאימה ביותר!

האם אפשר לקבל הלוואה לפתיחת עסק בלי הון עצמי? התשובה היא כן. איך עושים את זה? בכמה דרכים. ראשית, מתייעצים עם יועץ עסקי ופיננסי מנוסה ואמין ובודקים את ההיתכנות הכלכלית של העסק; שנית, מכינים תוכנית עסקית מקיפה המתמקדת בכל תחום מתחומי העסק המתוכנן ובכל היבט בפעילות שלו; ולבסוף פונים למוסדות פיננסיים ומנהלים איתם משא ומתן בהתבסס על התוכנית העסקית, על הידע המקצועי של היזם ועל ניסיונו. רוצים להוציא לפועל יוזמה עסקית ולקבל מימון בלי הון עצמי? בחברת פפר פיננסים יראו לכם איך עושים את זה.

הינה כל מה שאתם צריכים לדעת על הלוואה לפתיחת עסק בלי הון עצמי.

 

מתחילים לעבוד על העסק

מרבית היזמים פוחדים לחשוב על הקמת עסק בלי מימון ומוותרים על הרעיון. החשש שהמוסדות הפיננסים לא ימצאו עניין בהצעה העסקית שלהם ויסרבו לתמוך בה ולהשקיע בעסק, הוא המשוכה הראשונה הניצבת בפניהם והאתגר הראשון שהם צריכים להתמודד איתו.

לא חבל לתת לפחד להניא אתכם מהגשמת החלומות שלכם? אם אתם חולמים על יוזמה עסקית ויודעים שיש לה ייחודיות וערך, אתם נמצאים במחצית הדרך להקמת העסק. אז מה עושים? מתחילים לעבוד. הדבר הראשון שאתם יכולים – ואף צריכים – לעשות הוא להתייעץ עם יועץ עסקי מנוסה ואמין. העובדה שאפשר לקבל מימון גם בלי הון עצמי, אמורה לעודד אתכם ולהקל עליכם. זה אומר שהמוסדות הפיננסיים מוכנים לשקול יוזמות עסקיות גם על בסיס התוכנית העסקית שלהן ולאו דווקא על בסיס ההון העצמי של היזם.

וכדי לגבש תוכנית עסקית אתם צריכים לעבוד עם יועץ עסקי. ההשקעה בייעוץ עסקי היא ההשקעה הטובה ביותר שיזם מתחיל יכול לעשות. כי הייעוץ העסקי יתווה לו דרך להקמת העסק ויפתח לו דלתות למימון איכותי. מוכנים להתחיל לעבוד?

 

למה צריך תוכנית עסקית?

גם בלי הון עצמי הקמת עסק חדש היא תהליך מרגש. אך התהליך הזה יכול להיות נטול אתגרים או רווי באתגרים; הבחירה שלכם. מעדיפים תהליך נטול אתגרים? אתם צריכים תוכנית עסקית מקצועית.

תוכנית עסקית היא מפת הדרכים של העסק שלכם. היא לא רק הפנים של העסק במוסדות הפיננסים אלא גם הדרך הנכונה להוציא את החזון העסקי מן הכוח אל הפועל.

למה צריך תוכנית עסקית? כי התוכנית העסקית מתארת את היעדים העסקיים שלכם ועוזרת לכם לגבש דרכים להשגתם; היא מציגה תחזית פיננסית מדויקת; היא מציגה מחקר שוק מדויק; היא מפלחת את קהלי היעד שלכם; היא מנתחת את המתחרים בשוק העסקי ומציעה דרכים להתבדל מהם; היא מזהה סיכונים עסקיים ומנהלת אותם; היא סוללת דרך לפעולות שיווק יעילות ובונה אסטרטגיה מדויקת למיתוג העסק ולמיטובו; היא מרשימה משקיעים ועוזרת למוסדות הפיננסיים לקבל את ההחלטה הנכונה לגבי מימון העסק; והיא מובילה אתכם ואת העסק בדרך להצלחה. לא נגזים אם נאמר שאין דרך אחרת לעניין משקיעים או להרשים את המוסדות הפיננסיים; התוכנית העסקית היא הדרך היחידה לכך. אם אתם רוצים הלוואה לפתיחת עסק ללא הון עצמי, התוכנית העסקית היא המפתח שיפתח לכם את הדלת הזאת. ה

תוכנית העסקית מציגה את הבקיאות שלכם, היזמים, ואת הידע שלכם בניהול עסקי ומבטאת את היכולות האישיות והמקצועיות שלכם. נוסף על כך, היא עוזרת לכם להתמקד במשימות העומדות לפניכם, והן רבות. כדי שהתוכנית העסקית שלכם תמלא את ייעודה, היא צריכה להיכתב בידיים מקצועיות; בידיים של היועץ העסקי שלכם.

 

הלוואה לפתיחת עסק חדש ללא הון עצמי

 

מה יש בתוכנית העסקית?

כל תוכנית עסקית בנויה לפי מתווה בסיסי. המתווה הבסיסי הזה חשוב מאין כמוהו אם אין ליזמים הון עצמי להלוואה לפתיחת עסק. במקרה זה התוכנית העסקית היא החלופה להון עצמי, והיא הדבר שפותח ליזמים את הדלת למימון איכותי. מה יש בתוכנית העסקית? הינה הפירוט של ראשי הפרקים המקובלים:

  • תקציר מנהלים – סקירת העסק, הצגת היזמים ותיאור החזון העסקי שלו ויעדיו.
  • תיאור העסק – התיאור כולל את המבנה המשפטי של העסק, את המבנה הארגוני ואת המבנה הניהולי.
  • מחקר שוק – ניתוח שוק מקיף; פילוח קהלי יעד; סקירת מתחרים לרבות חוזקות וחולשות; וניתוח מגמות בשוק.
  • ארגון וניהול – תיאור המבנה הארגוני והניהולי של העסק החל בהנהלה הבכירה, דרך אנשי המפתח וכלה במקצוענים המלווים את העסק במיקור חוץ.
  • פירוט מוצרים ושירותים – מאפיינים ייחודיים של המוצרים והשירותים המוצעים בעסק, פירוט היתרונות שלהם והערך המוסף שהם תורמים ללקוחות. מלבד המוצרים והשירותים פרק זה מפרט גם את עלויות הפיתוח והייצור, את עלויות השיווק, המיתוג והמיצוב, את עלויות ההפצה, את עלויות האחסון ואת מאפייני התמחור.
  • שיווק ומכירות – פירוט אסטרטגיית השיווק והמכירות. ניתוח ההכנסות הצפויות מפעילות השיווק ותיאור יעדי המכירות השנתיים בהשוואה לעלויות השיווק והמיתוג.
  • תחזית פיננסית – בדיקת היתכנות כלכלית, הצפי להכנסות בשלוש השנים הראשונות והשוואה להוצאות המתוכננות וכן בניית תזרים מזומנים לשלוש שנים הבאות.
  • אפיקי מימון – פירוט ההון הדרוש לעסק בתקופת הפעילות הראשונה ודרכי השימוש בו. יש להציג רווחים צפויים ולצפות את החזר ההשקעה.
  • נספחים – מסמכים משפטיים, נתונים פיננסיים וקורות חיים של היזמים.

 

למנף את התוכנית העסקית ולקבל הלוואה

יש לכם תוכנית עסקית מפורטת? עברתם בהצלחה את המשוכה הראשונה. כעת תוכלו למנף את התוכנית העסקית שלכם ולקבל הלוואה איכותית גם בלי הון עצמי. איך עושים את זה? ראשית, נותנים ליועץ העסקי לאתר בשבילכם מסלולי הלוואה מתאימים ולקבל הסכמה עקרונית ממוסדות פיננסיים שונים – בנקאיים וחוץ־בנקאיים – למימון התהליך של הקמת העסק. היועץ העסקי שלכם ישתמש בקשרים שלו עם המוסדות הפיננסיים ובשמו הטוב כדי להשיג לכם את ההלוואה הדרושה. שנית, בודקים קרנות חברתיות ופילנתרופיות שמוכנות לממן יזמים צעירים וחסרי ניסיון, או מגייסים כספים לבד.

 

הינה כל אפשרויות ההלוואה העומדות בפני יזמים שאין להם הון עצמי:

הלוואה מהבנק

למרות שההלוואה הבנקאית היא אופציה קיימת, היא כרוכה בסיכונים משמעותיים עבור יזמים חדשים חסרי הון עצמי. הבנק יידרש לגבות ריבית גבוהה ותנאי פירעון נוקשים כדי לפצות על הסיכון שהוא נוטל. עלויות המימון הגבוהות עלולות להכביד על העסק הצעיר ולהקשות על עמידה בתשלומים.

עם זאת, אין לפסול את האפשרות של הלוואה בנקאית לחלוטין, בתנאי שתוכנית העסקית שקולה וריאלית. כדאי לשקול גם דרכים אלטרנטיביות לגיוס כספים ללא הון עצמי, שיאפשרו גמישות רבה יותר בתחילת הדרך. כיועץ פיננסי לעסקים, אשמח ללוות אתכם בבחינת האפשרויות השונות ולהציע את הפתרון המתאים ביותר למצבכם.

 

גיוס הון עצמאי

אם מתנהלים בחוכמה ומשקיעים בעסק זמן ומאמץ ועובדים לבד בשלבי ההקמה הראשונים, אפשר להקים עסק בעלויות צנועות ויחסית מזעריות. יש לשקול שבירת חיסכון קיים, עזרה מהורים או חברים קרובים ואף פלטפורמות גיוס המוניות. יזמים רבים מנצלים את הבמה של פלטפורמות הגיוס ההמונים המקוונות כמו HEADSTART, KICKSTARTER או פיפלביז ומנסים לגייס הון בעצמם. הרבה מהם מצליחים להיעזר בפלטפורמות הללו, להשיג את ההון הדרוש להלוואה איכותית להקמת העסק.

 

הלוואה בערבות המדינה

הלוואה בערבות המדינה מתאימה ליזמים המעוניינים להקים עסק חדש, ליזמים שמתקשים לגייס אשראי או ליזמים בעלי  הון עצמי מוגבל בסכום נמוך יחסית (20% מגובה ההלוואה שאושרה). אם אתם יזמים ששואפים להקים עסק חדש, אך אין לכם המשאבים הכספיים הדרושים לכך, המדינה נרתמת לעזרתכם.

המדינה – באמצעות קרן ההלוואות בערבות המדינה – נותנת ערבות ליזמים או למנהלי עסקים קטנים או בינוניים שאין להם מספיק הון עצמי, ומאפשרת למוסדות הפיננסיים לאשר ליזמים הלוואות איכותיות בתנאים גמישים ונוחים. עם זה, כדי לקבל את ערבות המדינה וליהנות מהלוואה בתנאים מיטיבים צריך להציג תוכנית עסקית מקצועית, מפורטת ומקיפה.

וכאן אנחנו חוזרים לנקודת ההתחלה – התוכנית העסקית שלכם תפתח בפניכם דלתות, גם כאלה שחשבתם שהן נעולות. להלוואה בערבות המדינה יש יתרונות רבים, ובהם – בטחונות בשיעור נמוך, ריביות נוחות, תקופת החזר ארוכה, שמירה על האובליגו הבנקאי, עמלות נמוכות ואפשרות לפירעון מוקדם ללא קנסות. בין הגשת הבקשה להלוואה ובין אישורה וקבלתה מפרידים מספר שבועות. התהליך כולו יחסית פשוט, מהיר וידידותי, והוא מציב את היזמים בעמדת יתרון ועוזר להם להוציא את החזון שלהם ואת יעדיהם אל הפועל.

 

קרנות חברתיות ופילנטרופיות

קרנות חברתיות ופילנטרופיות מנגישות הלוואות לעסקים שמקדמים תחומי פעילות מוגדרים, ועבודתם תורמת לחברה או לסביבה. סכומי ההלוואות מכובדים מאוד ואף יכולים להגיע לכרבע מיליון ש"ח. כך לדוגמא ניתן לשקול קבלת הלוואה מקרן נתן.  קרן נתן היא קרן פילנתרופית שמציעה הלוואה עד לסכום של 240,000 ₪ למימון הקמת עסק עצמאי.  הקרן אשר פועלת ללא מטרות רווח, הוקמה במטרה לעודד יזמים חדשים, שאין ברשותם את היכולת הכלכלית לצאת לעצמאות וסורבו על ידי הבנקים. קרן נתן פועלת על מנת לשבור את מחסום המימון ולאפשר ליזמים הקמת עסק חדש, תוך מתן דגש על שוויון הזדמנויות חברתי וללא הבדלי תרבות, דת, גיל או מגדר .

מרבית ההלוואות בקרנות החברתיות והפילנטרופיות ניתנות בלי הון עצמי ובלי ריבית או הצמדה. עם זה, הקרנות דורשות מהיזמים לעמוד במספר תנאים ובניהם הצגת תוכנית עסקית מפורטת וניסיון מקצועי מוכח בתחום שאותו היזם מעונין להקים.

 

להלן תוספת רלוונטית על קבלת הלוואות ללא ריבית מגופים שונים:

קבלת הלוואה מארגון כמו IFLA שמעניק הלוואות ללא ריבית עד לגובה 90,000 ₪ ובפריסה של עד 45 חודשים, היא אכן אפשרות מצוינת עבור יזמים שמעוניינים להימנע מחובות גדולים עם תנאי החזר כבדים. ההלוואה ללא ריבית מאפשרת לכם לקבל את המימון הדרוש להקמת העסק מבלי להכביד על החובות העתידיים שלו.

עם זאת, חשוב לזכור שארגונים אלו מוגבלים בהיקף האשראי שהם יכולים להעניק ויתכן שהסכומים לא יספיקו לכיסוי כל הוצאות ההקמה. כמו כן, הדרישה לערבים מציבה אתגר נוסף בהשגת ההלוואה. לעיתים קרובות היזמים נאלצים לשלב מקורות מימון נוספים.

לפיכך, בנוסף לבחינת האפשרות להלוואה ללא ריבית מארגונים ייעודיים, כדאי גם לבדוק קרנות ועמותות שונות העשויות להתאים לקידום אוכלוסיות מוגדרות או הקמת עסקים בפריפריה.  .  בין הקרנות  ניתן למנות את קרן ניו–יורק של הסוכנות היהודית, אשר מעניקה הלוואות להקמת עסק לנשים ועולים חדשים, הקרן הממונפת של משרד העליה והקליטה, שמעניקה הלוואות לעולים חדשים ותושבים חוזרים, קרן רודמן, אשר מעניקה הלוואות ליזמים עם מוגבלות. 

חשוב לערוך מחקר מקיף על המקורות השונים ולהגיש בקשות במקביל למספר גופים על מנת לגבש חבילת מימון מיטבית. כיועץ פיננסי אסייע לכם במיפוי מקורות המימון הרלוונטיים, בבחינת ההתאמה שלכם לקריטריונים השונים ובהגשת הבקשות באופן מקצועי ומלא. יחד נוכל למצוא את הפתרון המימוני האידאלי להקמת העסק שלכם.

 

להניע את העסק החדש עם פפר פיננסים

פפר פיננסים היא חברת בוטיק לייעוץ עסקי ופיננסי ליזמים, לבעלי עסקים, לחברות ולארגונים. מכל תחומי ההתמחות שלנו אנחנו גאים במיוחד בתוכניות העסקיות האסטרטגיות שאנחנו כותבים ללקוחותינו, תוכניות שהולכות לפניהם בדרך להצלחה עסקית, פותחות בפניהם דלתות במוסדות פיננסיים מרכזיים, משפרות את התוצאות העסקיות והתפעוליות שלהם, מגדילות את רווחיהם ועוזרות להם לגייס אשראי והון.

יזמים? כדי להניע את העסק החדש לא צריך הון עצמי בהיקף נרחב. צריך אסטרטגיה עסקית מגובשת שבאה לידי ביטוי בתוכנית עסקית מקיפה. צריך גם יועץ עסקי מקצועי ומנוסה שיצעד לצידכם, ילווה אתכם, ינחה אתכם ויראה לכם איך להקים עסק, ואיך לרתום את הפוטנציאל שלו לרווחיות ולשגשוג.

אז אל תחכו. דברו איתנו; אנחנו כאן בשבילכם ובשביל העסק שלכם.

רואה חשבון אלון פפר
רואה חשבון אלון פפר

רואה חשבון מוסמך ובעל תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת קולומביה בארה"ב בהצטיינות. מומחה בגיוס אשראי ומימון, ניהול כספים ובעל עשרות שנות ניסיון עבודה מצטבר בחברות מקומיות ובינלאומיות.

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

לקריאה נוספת
חיפוש

תפריט נגישות

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

פפר פיננסים - סיירת המטכ"ל של היועצים הפיננסיים בישראל!
נגן וידאו אודות אלון פפר מחברת פפר פיננסים
מימון בתקופת אי וודאות ומלחמה ובפרט בזמן מלחמת חרבות ברזל