חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
בדיקת הלוואה לעסק ב-3 שלבים

נתחיל בשאלון קצר המורכב מ-3 שלבים בלבד, על מנת להבין טוב יותר את הצרכים הייחודיים של העסק שלכם.

לאחר מילוי הטופס, אנחנו ניצור אתכם קשר על מנת להתאים לכם את ההלוואה המשתלמת והמתאימה ביותר!

ליצירת קשר וייעוץ מקצועי

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

תוכנית עסקית לסטארט אפ

תוכנית עסקית לסטארט אפ
תוכן עניינים

כתיבת תוכנית עסקית היא חלק בלתי נפרד מתהליך ההקמה של חברת סטארט אפ והבסיס לעבודה איכותית ולהתנהלות תקינה.

התוכנית העסקית מתווה את האסטרטגיה של הסטארט אפ ומעבדת את המטרות הכוללות שלו לתוכנית עבודה מגובשת. התוכנית העסקית עוזרת ליזמי הסטארט אפ, בעלי החברה, להגדיר את החזון העסקי של החברה ואת הייעוד שלה ולבחון את המשאבים שיידרשו להשגת מטרותיה.

התוכנית העסקית היא מפת דרכים חיונית לכל חברה, אך היא הכרחית ביותר להקמת חברת הזנק בכל תחום. היא כלי רב-חשיבות בתהליך היזמות החל בהוצאת החזון אל הפועל, דרך התבססות החברה וכלה בהתפתחותה, בצמיחתה ובשגשוגה.

לתוכנית עסקית של חברת סטארט אפ יש מאפיינים ייחודיים. היא צריכה להיות גמישה ודינמית ומתאימה לשינויים לא צפויים, לתנודות בשוק, לנסיבות שונות ולאילוצים. היא בדרך כלל מפורטת ומקיפה יותר מתוכנית עסקית של חברות מבוססות כיוון שהיא צריכה להוכיח ליזמים ולמשקיעים את הכדאיות הכלכלית שלה ואת הפוטנציאל שלה להצלחה.

מתכננים להקים חברת הזנק? אל תזניקו את החזון בלי תוכנית עסקית. חברת פפר פיננסים, שלבעליה יש ידע וניסיון רב בתעשיית ההיי־טק, תסייע לכם בהגדרת החזון ובהוצאתו מן הכוח אל הפועל בתוכנית עסקית מקצועית, מדויקת, וממוקדת.

הינה כל מה שאתם צריכים לדעת על תוכנית עסקית לחברת סטארט אפ מצליחה.

תוכנית עסקית לסטארט אפ – חשיבותה ומאפייניה הייחודיים

תוכנית עסקית היא מפת הדרכים של כל חברת סטארט אפ בתחילת דרכה. היא מקיפה ויסודית ומתאימה לסוג הסטרטאפ ולתחום היזמות.

היזמים, בעלי החברה, הם בדרך כלל אנשי מקצוע שמומחים בתחומם ולרוב בעיקר במחקר ובפיתוח, אך  אין להם ניסיון ניהולי, פיננסי וארגוני, והם עלולים להתקשות בדרישות המחייבות של הניהול השוטף. ולכן חשוב כל כך שהם ייעזרו בתוכנית העסקית ובהתוויותיה.

איך תוכנית עסקית לסטארט אפ מסייעת ליזמים?

היא מתווה להם נוהלי עבודה מסודרים בכל היבט:

  • בהיבט הניהולי, בהיבט הפיננסי, בהיבט הארגוני ובהיבט האסטרטגי של הסטארט אפ.
  • בניהול המשאב האנושי של החברה.
  • בתכנון הלוגיסטיקה, השינוע והעבודה עם הספקים.
  • באסטרטגיית השיווק ובמערך הפרסום.
  • בבחינת המתחרים.
  • בחיפוש אחר אפיקי מימון, השקעות וגיוס כספים משתלמים ובמינוף הכלכלי הנכון.
  • בקביעת מטרות ותוכניות לעתיד.

כיוון שתוכנית עסקית היא כלי רב ערך לניהול סטארט אפ משלב ההקמה, דרך ההתבססות ועד למינוף, יש להיערך לגיבושה ולכתיבתה עוד בשלבי היזמות הראשונים. עבודה משותפת עם יועץ עסקי שמתמחה בכתיבת תוכניות עסקיות, היא הכרחית לשם כך.

תכנון תוכנית עסקית לסטארט אפ

תוכנית עסקית לסטארט אפ שונה מתוכניות עסקיות שנכתבות לעסקים ותיקים או לעסקים שנקלעו למשבר.

התכלית העיקרית שלה היא גיוס ממון וגיוס משקיעים, והיא נכתבת בראש ובראשונה כדי לשכנע משקיעים בכדאיות הכלכלית של הסטארט אפ ובפוטנציאל שלו להצלחה.

מלבד זאת היא כמובן מתווה ליזמים שיטות ניהול ודרכי התנהלות וחיונית לניהול השוטף של החברה משלב ההקמה ואילך. היא בוחנת את הפן אסטרטגי, הפן הארגוני, הפן הניהולי והפן הפיננסי של החברה ומייעלת את העבודה בכל תחום.

התוכנית העסקית קובעת את אופן השימוש במשאבים ובהון של המשקיעים וממנפת אותם בתהליך ההתרחבות והצמיחה של החברה.

בניית תוכנית עסקית לסטארט אפ

תוכנית עסקית היא מסמך עסקי שמלווה את העסק מיום הקמתו ומשרת את היזמים במאמציהם לגייס הון ושותפים. התוכנית העסקית היא מפת הדרכים של העסק – היא מתווה ליזמים את הדרך העסקית ומסייעת להם להישאר עליה גם אם הם מתמודדים עם קשיים לא צפויים ואתגרים.

לתוכנית עסקית של סטארט אפ יש היבטים כלליים שכוללים את אופי החברה, את תחום הפעילות שלה ואת השוק שבו היא פועלת, וכן היבטים פרטניים הרלוונטיים לחזון החברה וליעדים של היזמים.

איך תוכנית עסקית בנויה, ומה יש בה? הינה ראשי הפרקים בתמצית.

תקציר מנהלים

תקציר מנהלים הוא מבוא המסכם את כל פרקי התוכנית העסקית.

תקציר המנהלים מתאר את הפוטנציאל של חברת הסטארט אפ ואת החזון שלה. תקציר המנהלים הוא הפרק החשוב ביותר בתוכנית העסקית, ופעמים רבות משקיעים מבססים את החלטתם לפיו.

כדי לעניין משקיעים איכותיים ולגייס אותם כדאי לכתוב את תקציר המנהלים לא רק בעברית אלא גם באנגלית ולוודא שהוא מקיף אך ממוקד, מפורט אך תמציתי.

סקירה עסקית

הסקירה העסקית מתארת את השירותים שהסטארט אפ מציע או את המוצרים שהוא מפתח ולהסביר למה הם דרושים, על איזה צורך הם עונים, על איזו טכנולוגיה הם מתבססים, מה הנחיצות שלהם ומה היתרונות שלהם.

בסקירה העסקית מתוארים שלבי הפיתוח – אלה שהושגו ואלה שמתוכננים – ונדונות סוגיות של זכויות קניין או פטנטים הרלוונטיים למוצר.

חקר שוק

פרק זה מנתח את הענף (השוק) שבו פועל הסטארט אפ – גודל השוק, מגמות צמיחה, חברות מתחרות ופעילות של רגולטורים.

הפרק העוסק בחקר השוק בתוכנית העסקית כולל ניתוח מפורט של קהל היעד. הוא מזהה את הפרופיל של הלקוחות האידיאלים ובכלל זה את הנתונים הדמוגרפיים שלהם, את המגמות שמניעות אותם, את הצרכים שלהם ואת העדפותיהם ובונה אסטרטגיה שיווקית יעילה שתסב את תשומת ליבם לתחום הפעילות של הסטארט אפ ותעניין אותם.

חקר השוק כולל גם את ניתוח הפרופיל העסקי של המתחרים על כל היבטיו –  חוזקות, חולשות, עקרונות תמחור, מערך השירות ואסטרטגיית שיווק ופרסום.

מחקר מתחרים

מחקר מתחרים – כשמו כן הוא – סיכום של מחקר מעמיק על אודות המתחרים בשוק.

המחקר בוחן את החוזקות ואת החולשות שלהם ומדגיש את הייחודיות של הסטארט אפ בהשוואה אליהם וכן את נחיצות המוצר או השירותים שלו ואת התועלת ללקוחות.

שלבי הכניסה לשוק

פרק זה מתאר את תוכנית הכניסה לשוק. הוא מציג את המודל העסקי, את תהליך פיתוח המוצרים או השירותים, את תמחירי המוצרים, את קהלי היעד, את המערך השיווקי והאסטרטגיה השיווקית ואת היעדים של הסטארט אפ לעתיד הקרוב ולעתיד הרחוק.

המשאב האנושי

בפרק זה מוצגות הדמויות שעומדות מאחורי הסטארט אפ – היזמים והשותפים כאחד.

הפרק מפרט את קורות החיים של כל אחד מהם ומדגיש את הניסיון הטכני והניהולי שלהם. משקיעים רבים אוהבים להתמקד בפרק הזה כדי להעריך את הצוותים שמניעים את הסטארט אפ, ופעמים רבות הם מקבלים החלטה לפי המתואר בו. כמו כן פרק המשאב האנושי מתאר את המבנה הניהולי של החברה, את התפקידים הבכירים, את המחלקות השונות ואת תחומי האחריות של כל איש צוות.

מלבד חשיבותו למשקיעים פוטנציאלים הוא ממקד את מנהלי החברה בתהליכים הארגוניים החיוניים לתהליכי ההקמה וההתבססות, ועוזר להם להשתפר ולהתייעל. הוא מגדיר נוהלי עבודה מחייבים ומסייע למנהלים ולבעלי התפקידים הבכירים לעמוד בהם וליישם אותם בשטח.

תחזיות פיננסיות

פרק זה רלוונטי מאוד למשקיעים כיוון שהוא עוזר להם להבין אם יש לסטארט אפ היתכנות כלכלית, ואם הוא יכול להשיג תזרים מזומנים חיובי. פרק התחזיות הפיננסיות מציג את הוצאות החברה לצד הכנסותיה בהלימה למתואר בפרק חקר השוק.

התחזיות הפיננסיות צריכות להיות מציאותיות ומבוססות על נתוני חקר השוק.

הניהול הפיננסי הוא נדבך מהותי בתוכנית העסקית וצריך להיות מותאם למטרות החברה, לחזון שלה וליעדיה. כדי לגייס ממון ומשקיעים ולנצל אותם בצורה מיטבית יש לתכנן את הניהול הפיננסי היטב ולהשאיר מקום לשינויים ולהתייעלות בהמשך הדרך.

הפרק העוסק בניהול הפיננסי בונה את מודל ההכנסות והרווחים, מגבש תחזיות פיננסיות, מראה את נתוני תזרים המזומנים ומנתח את המאזן כדי להדגים את הכדאיות הפיננסית של העסק וכדי להדגיש את פוטנציאל הצמיחה שלו.

הפרק של ניהול פיננסי בונה אסטרטגיה לגיוס כספים ולגיוס משקיעים ומשאבים אחרים. אסטרטגיה לגיוס כספים היא אבן דרך חשובה בעבודת היזמים בסטארט אפ. היא מלווה את היזמים בתהליך המורכב של גיוס ממון ומשקיעים ומשרטטת להם קווים מנחים לאיתור אפיקי מימון אפקטיביים. היא בונה תמהיל מימון מדויק לסטארט אפ, מגדירה את אופן השימוש בממון למינופו ולהרחבתו, משכנעת משקיעים פוטנציאלים בכדאיות הכלכלית של הסטארט אפ ומבטיחה את הצטרפותם.

תוכנית עסקית לסטארט אפ עם פפר פיננסים

כתיבת תוכנית עסקית לסטארט אפ עם פפר פיננסים

תוכנית עסקית לחברות סטארט אפ, ובמיוחד כזאת שנכתבה בידי יועץ עסקי מומחה, מנוסה ומקצועי, הכרחית לכל חברת סטארט אפ וחיונית במיוחד ליזמי סטארט אפ בתחילת דרכם.

היועץ העסקי יכול לספק ליזמים תובנות חשובות בכל שלב החל בתהליך הקמת הסטארט אפ, דרך ההתבססות שלו וכלה במינוף הכלכלי ובהתרחבות. הוא יכול לחדד את האסטרטגיה של החברה, את החזון שלה ואת יעדיה ולעזור ליזמים לעבוד לפיהם ולהשיג אותם.

יועץ עסקי מנוסה יכול גם לזהות סיכונים ולאתר הזדמנויות שיש בהן פוטנציאל לרווחים. תוכנית עסקית שכתובה היטב יכולה להגדיל את סיכויי ההצלחה של הסטארט אפ ולעזור ליזמים לגייס ממון ממשקיעים.

תהליך הקמת הסטארט אפ יכול להיות מלווה באתגרים ורצוף במכשולים, אך תוכנית עסקית איכותית ומקצועית תעזור לכם להישאר עם האצבע על הדופק, לעקוב אחר ההתקדמות שלכם ושל החברה, לעמוד ביעדים ולממש את החזון שלכם.

כדאי לזכור שצריך לרענן את התוכנית העסקית מפעם לפעם כדי שתהיה רלוונטית להתקדמות של החברה, לשינויים שחלים בה ולאירועים לא צפויים.

חולמים להקים סטארט אפ חדש ומבטיח? אתם צריכים תוכנית עסקית ממוקדת, יעילה ומקצועית. הצוות המקצועי של חברת פפר פיננסים מנוסה בכתיבת תוכניות עסקיות לחברות היי־טק בכלל ולחברות הזנק בפרט ויעזור לכם לגבש את החזון שלכם ואת היעדים העסקיים שלכם לכדי תוכנית עסקית ממוקדת ומדויקת.

יש לציין כי לשני הבעלים של פפר פיננסים יש ניסיון רב בתעשיות ההיי־טק ועבודה עם סטרטאפים וחברות ציבוריות. רואה חשבון אלון פפר היה חבר הנהלה וסמנכ"ל כספים במספר חברות היי־טק, וענבר רוזנברג עבדה כחברת הנהלה מצומצמת יותר מ־17 שנה!

תוכנית עסקית היא כלי הכרחי בתהליך הקמת הסטארט אפ ובניהול השוטף שלו. היא גם האמצעי החשוב ביותר שיוביל אתכם בדרך להצלחה עסקית.

יזמי סטארט אפ? אל תקימו את הסטרט־אפ לבד ובלי תוכנית עסקית. דברו אתנו, ויחד נוביל אתכם ואת הסטארט אפ שלכם בדרך הנכונה להצלחה.

רואה חשבון אלון פפר
רואה חשבון אלון פפר

רואה חשבון מוסמך ובעל תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת קולומביה בארה"ב בהצטיינות. מומחה בגיוס אשראי ומימון, ניהול כספים ובעל עשרות שנות ניסיון עבודה מצטבר בחברות מקומיות ובינלאומיות.

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

לקריאה נוספת
חיפוש

תפריט נגישות

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

פפר פיננסים - סיירת המטכ"ל של היועצים הפיננסיים בישראל!
נגן וידאו אודות אלון פפר מחברת פפר פיננסים
מימון בתקופת אי וודאות ומלחמה ובפרט בזמן מלחמת חרבות ברזל