חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
בדיקת הלוואה לעסק ב-3 שלבים

נתחיל בשאלון קצר המורכב מ-3 שלבים בלבד, על מנת להבין טוב יותר את הצרכים הייחודיים של העסק שלכם.

לאחר מילוי הטופס, אנחנו ניצור אתכם קשר על מנת להתאים לכם את ההלוואה המשתלמת והמתאימה ביותר!

ליצירת קשר וייעוץ מקצועי

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

תוכנית עסקית לדוגמא

תוכנית עסקית לדוגמא
תוכן עניינים

הקמת עסק משגשג המושתת על יסודות מבוססים, היא לא עניין של מה בכך. היא מצריכה כישרון, יצירתיות והבנה עסקית. היא גם מחייבת תכנון אסטרטגי לטווח ארוך. התכנון האסטרטגי הזה צריך לכלול את כל היבטי העסק, להתעמק בפרטים מורכבים ולהעלות שאלות רלוונטיות על ההשקעה הראשונית הנדרשת, על האתר האופטימלי לפעילות העסקית, על האסטרטגיות לקידום המוצרים או השירותים של העסק, על ייעול תהליכי המכירה, על גיוס הלקוחות, על שימורם ועל ניהול ההון האנושי שמניע את הפעילות העסקית.

הקמת עסק מאפס כרוכה בעשייה מרובה. לא מפתיע, אם כן, שמרבית היזמים נרתעים מהעשייה העסקית המורכבת הזאת ומוותרים מראש. אלה מהם שלא מוותרים, יכולים להיות מומחים בתחומם אך לא בהכרח יודעים איך לנהל עסק.

לרוב חסרים להם הכלים הנדרשים לניהול מובנה, שיטתי ומיטבי של העסק. למרבה הצער, רובם נכשלים – מי בתוך שנה ממועד הקמת העסק, ומי בתוך חמש שנים. זאת המציאות העצובה. אך המציאות לא חייבת להיות כזאת. היא יכולה להיראות אחרת. בעלי עסקים שמשאירים את התכנון האסטרטגי של העסק בכל היבט – הניהולי, הפיננסי, התפעולי, הלוגיסטי והשיווקי – לתוכנית עסקית מקצועית ומתמקדים בעשייה המקצועית שלהם, יכולים להצליח ובגדול. למה כוונתנו בתוכנית עסקית? ובכן, תוכנית עסקית היא מפת דרכים להצלחה מתמשכת של העסק ולרווחיותו.

היא מורה הנבוכים של בעל העסק; היא עוזרת לו לנהל את העסק וליהנות מפעילות אפקטיבית ומרווחיות. פיתוח התוכנית העסקית והטמעתה מצריכים ידע עסקי, חדות פיננסית ויכולת ניהולית מוכחת, והמכלול הזה הוא חלק בלתי נפרד מהשירות שהיועץ העסקי נותן לבעל העסק, ומהתוכנית העסקית שהוא כותב. כיוון שמרבית היזמים אינם מסוגלים לכתוב תוכנית עסקית בהירה, מקיפה ויעילה, מומלץ להשאיר את העבודה ליועץ העסקי. מנהלים עסק וצריכים תוכנית עסקית? הינה כל מה שכדאי לדעת עליה.

 

מהי תוכנית עסקית?

לפני שנדבר על תוכנית עסקית לדוגמה, נבין מהי תוכנית עסקית. תוכנית עסקית היא מפת הדרכים של העסק. היא מתווה לבעל העסק דרכי ניהול בכל תחום מתחומי הפעילות בעסק – בתחום הפיננסי, בתחום התפעולי, בתחום הלוגיסטי ובתחום האסטרטגי.

כל עסק צריך תוכנית עסקית, ואם בעל העסק הוא יזם מתחיל שאינו מנוסה בניהול עסקי, הוא לא יכול להתחיל לעבוד בלעדיה. תוכנית עסקית נחוצה גם לעסק בהקמה, גם לעסק פעיל וגם לעסק בקשיים. אם היא כתובה היטב, אם היא מפורטת, אם היא מקיפה ואם היא מתאימה לחזון העסק, ליעדיו ולמציאות העסקית בשטח, היא המפתח הממשי להישרדות העסק – היא מייצבת, מחזקת וממקסמת את הפעילות העסקית ומגדילה את הרווחיות של העסק ואת הפוטנציאל הכלכלי שלו; היא פותחת בפני בעל העסק דלתות במוסדות הפיננסיים המובילים; היא עוזרת לו לעורר עניין בקרב משקיעים אפשריים ולגייס ממון; היא מנחה את הפעילות השוטפת של העסק; ולא נגזים אם נאמר שהיא השותפה השקטה – אך האסרטיבית – של בעל העסק. שותפה משתלמת בהחלט.

 

תכנון עסקי לטווח ארוך – כל היתרונות של התוכנית העסקית

רוצים לראות תוכנית עסקית לדוגמה? אתם צודקים! אבל לפני כן בואו ננסה להבין את היתרונות שלה. התוכנית העסקית היא מדריך מקיף לניהול העסק, והיא מתמקדת בעסק מוגדר.

היא עונה על כל שאלה שמתעוררת או עשויה להתעורר בשגרת הפעילות העסקית. מטרתה היא חיזוק העסק, ביסוסו והגדלת הרווחים שלו, אך ההתמקדות שלה היא רבגונית וכוללת כל תחום מתחומי העסק. חשוב להדגיש, עם זאת, שכתיבת תוכנית עסקית אינה מספיקה לבדה. כדי להבטיח את הצלחת העסק עליה להיות מיושמת הלכה למעשה בפעילות השגרתית השוטפת.

בעל העסק צריך לעבוד לפיה ולא לסטות ממנה אם הוא חפץ בהישרדות העסק ובהצלחתו. התוכנית העסקית מניחה את היסודות להצלחת העסק בכל תחום – בתחום הפיננסי, בתחום הניהולי, בתחום היצרני, בתחום התפעולי, בתחום הלוגיסטי, בתחום השיווקי ובתחום האסטרטגי. בעל עסק שעובד לפי תוכנית עסקית מקצועית, מקיפה וממוקדת, יכול להיות בטוח בהצלחתו ובהצלחת העסק.

 

סטנדרט בין־לאומי לתוכניות עסקיות

הידעתם שיש סטנדרט בין־לאומי לתוכניות עסקיות? לא כל תוכנית עסקית לדוגמה בהכרח תעמוד בסטנדרט; ולא כל תוכנית עסקית לדוגמה בחינם בהכרח תהיה ראויה לשמה. שיתוף פעולה יעיל בין בעל העסק ובין היועץ העסקי הכרחי לכתיבה של תוכנית עסקית מוצלחת וליישומה. אף על פי כן חשוב להבין שההצלחה של העסק תלויה בבעליו ובאופן שבו הוא מיישם את התוכנית העסקית. היועץ העסקי ממנף את החזון של בעל העסק, את שאיפותיו ואת יעדיו, ועוזר לו לתכנן מיזם עסקי רווחי ולנהל אותו ביעילות.

תוכנית עסקית מקצועית משלבת בין המומחיות המקצועית של בעל העסק ובין ההבנה הניהולית והידע הפיננסי של היועץ העסקי.

תוכנית עסקית לדוגמה

חשוב להבין שבעלות על עסק לא תמיד הולכת יד ביד עם מיומנות בניהול עסק. ניהול עסק הוא תהליך למידה ממושך; והתוכנית העסקית מקצרת, מדייקת וממטבת אותו. תוכנית עסקית לדוגמה – אם היא עומדת בסטנדרט הבין־לאומי – צריכה להכין כמה פרקים, וכל פרק הוא מפתח הפותח דלת לתחום פעילות אחר. יש פרקים המוקדשים לניהול פיננסי, יש פרקים העוסקים בתהליכי תפעול, ויש פרקים המתמקדים במחקר שוק ובאסטרטגיית שיווק.

התוכנית העסקית נותנת לבעל העסק הוראות ניהול ממוקדות החל ברמת הפעילות היום־יומית וכלה ברמת התכנון לטווח ארוך. מלבד היותה כלי עבודה פרקטי התוכנית העסקית היא אמצעי יעיל וכשיר לגיוס משקיעים, שותפים ומימון. היא מדברת בשפה של הבנקים ומשמשת ככרטיס הביקור של העסק במוסדות הפיננסיים. יש בה פרקים המפרטים את העסק, את חזונו ואת יעדיו; יש בה פרקים שמנתחים את השוק ומפלחים את קהלי היעד; ויש בה פרקים שמציגים את התחזיות הפיננסיות השנתיות. פרקים נוספים מתעמקים בעבודת העסק, כוללים ניתוח מפורט של מוצריו או שירותיו ועוסקים בהתאמתם לצרכים של קהלי היעד. כל פרקי התוכנית העסקית חוברים יחד לכלי עבודה פרקטי שאי אפשר לנהל את העסק בלעדיו, וודאי שאי אפשר להובילו להצלחה ולרווחיות.

 

דרכים ליישום התוכנית העסקית

אחרי שקיבלנו דוגמה לתוכנית עסקית, נדבר על דרכים ליישומה בעסק. אפשר לומר שהתוכנית העסקית היא המדריך המעשי לניהול העסק. בעלי עסקים שמיישמים את התוויותיה הלכה למעשה, מניחים את התשתית לעבודה התקינה של העסק, להתרחבותו ולהצלחתו. אז איך מיישמים ביעילות את התוכנית העסקית? ראשית, מפעילים ניהול מושכל ושיטתי.

מפקחים על הכספים לפי התוויות התוכנית, מנהלים את אסטרטגיית תזרים מזומנים ואת תמהיל המימון; מנתחים את דוחות רווח־הפסד כדי להעריך את התוצאות העסקיות וכדי לשפר אותן. שנית, מגייסים ממון ומחפשים משקיעים איכותיים; בד בבד משקיעים במיתוג העסק ובמיצובו.

ולבסוף, מחזקים את מאמצי השיווק והמכירות – שומרים על שביעות הרצון של הלקוחות ופועלים להרחבת מאגר הלקוחות; מתמחרים את מוצרי העסק ואת שירותיו בהלימה לדינמיקה של השוק ולצרכים של קהלי היעד; מנהלים את מערך המכירות; עורכים שינויים ארגוניים נחוצים; מחלקים מחדש תפקידים ותחומי אחריות; חוסכים בעלויות; מעריכים את האפקטיביות של הצוות; וחותרים לניצול מיטבי של המשאב האנושי. כך מיישמים את התוכנית העסקית ומובילים את העסק להצלחה.

 

מדוע כדאי להסתייע ביועץ עסקי לכתיבת תוכנית עסקית

התחלת לכתוב את תוכנית העסקית שלך באמצעות תבנית מוכנה מהאינטרנט, אך מצאת את עצמך מדלג על חלקים מרכזיים הדורשים ניתוח מעמיק של השוק והצגת נתונים כלכליים? אתה בוודאי לא לבד. רבים נתקלים באתגר של חוסר מידע משמעותי כאשר הם ניגשים לכתיבת תוכנית עסקית ללא היכרות קודמת עם תחום העסקי והשוק הרלוונטי.

בשלב זה, חשוב להיעזר ביועץ עסקי מנוסה. יועץ כזה ישלים עבורך את החורים בידע ויספק את המומחיות הנדרשת כדי להפוך את תוכנית העסקית שלך למסמך רציני ובעל ערך ממשי. השקעה בייעוץ מקצועי תסייע לך ליצור תשתית איתנה לעסקך החדש ולהגשים את החלום העסקי שלך בצורה המיטבית.

 

רוצים תוכנית עסקית לדוגמה? דברו איתנו בפפר פיננסים

תוכנית עסקית היא מנטור של כל יזם – מתחיל וותיק כאחד. היא חיונית לפעילות עסקית יעילה ולהצלחת העסק. בין שאתם פועלים להשקת מיזם עסקי חדש, ובין שאתם מנהלים עסק פעיל, אתם לא יכולים לוותר על תוכנית עסקית. עתיד העסק שלכם בידיכם ובידיים של התוכנית העסקית שלכם.

רוצים לעבוד עם BY THE BOOK תוכנית עסקית איכותית ומקצועית? דברו איתנו. צוות היועצים המקצועי של פפר פיננסים יעזור לכם לגבש תוכנית עסקית אסטרטגית ולהניע את העסק שלכם קדימה. אז אל תסתפקו בתוכנית עסקית לדוגמה; בואו לקבל את הדבר האמיתי כאן אצלנו בפפר פיננסים. אנחנו מחכים לכם.

לסיכום, כתיבת תוכנית עסקית איכותית ורלוונטית היא מלאכת תכנון מורכבת, הדורשת מומחיות והתמקדות בפרטים. היא מחייבת חשיבה אסטרטגית עמוקה ובחינת אתגרים ותרחישים שונים העלולים להתרחש. אין קיצורי דרך במשימה חשובה זו – העתקת תוכנית מגורם אחר שהצליח אינה רלוונטית, שכן כל עסק הוא ייחודי ודורש התייחסות ספציפית.

בפפר פיננסים, אנו מלווים אתכם בתהליך החשיבה העסקית בתחום הפעילות שתבחרו, בין אם עסק פרטי, ציבורי, חברתי או פילנתרופי. אנו נצייד אתכם ב"ארגז כלים" מקצועי שיסייע לכם לבנות תוכנית עבודה מסודרת, להבין מבנה ארגוני נכון, לנתח ולהכיר את החוקים והתקנות הרלוונטיים, ובסופו של דבר – לכתוב תוכנית עסקית שלמה, מדויקת ומותאמת אישית לעסק שלכם.

תוכנית עסקית לדוגמא להורדה בחינם

רואה חשבון אלון פפר
רואה חשבון אלון פפר

רואה חשבון מוסמך ובעל תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת קולומביה בארה"ב בהצטיינות. מומחה בגיוס אשראי ומימון, ניהול כספים ובעל עשרות שנות ניסיון עבודה מצטבר בחברות מקומיות ובינלאומיות.

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

לקריאה נוספת
חיפוש

תפריט נגישות

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

פפר פיננסים - סיירת המטכ"ל של היועצים הפיננסיים בישראל!
נגן וידאו אודות אלון פפר מחברת פפר פיננסים
מימון בתקופת אי וודאות ומלחמה ובפרט בזמן מלחמת חרבות ברזל