חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
בדיקת הלוואה לעסק ב-3 שלבים

נתחיל בשאלון קצר המורכב מ-3 שלבים בלבד, על מנת להבין טוב יותר את הצרכים הייחודיים של העסק שלכם.

לאחר מילוי הטופס, אנחנו ניצור אתכם קשר על מנת להתאים לכם את ההלוואה המשתלמת והמתאימה ביותר!

ליצירת קשר וייעוץ מקצועי

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

ייעוץ לעסקים משפחתיים

ייעוץ לעסקים משפחתיים
תוכן עניינים

העסק המשפחתי הוא הלב של המשפחה. הוא טומן בחובו את עבודת הכפיים של כל בני המשפחה לאורך שנים ולעיתים גם עשורים. לעיתים קרובות הוא מקור הפרנסה של המשפחה כולה ושל כל אחד מבני המשפחה בנפרד. הוא העתיד המשפחתי ומקור גאווה לכולם – גם למי שאינו מעורב בפעילות העסקית.

מעורבותם הרגשית של כל בני המשפחה הפועלים להצלחת העסק, היא המנוע להצלחת העסק, אך היא עלולה להיות גם הסיבה להיעדר הצלחה עסקית. יש עסקים משפחתיים שצולחים את המהמורות העסקיות שמופיעות בדרך הודות לכישרון ניהולי מיוחד וחוש עסקי משובח. אך חלק גדול מהעסקים המשפחתיים אינם מצליחים להתגבר על הדינמיקה המשפחתית המורכבת ועל המעורבות הרגשית של המשפחה כולה ובכך פוגעים בפעילות העסקית.

יועץ עסקי מומלץ שמתמחה בסיוע לעסקים משפחתיים יכול לעזור לבני המשפחה להתמודד עם האתגרים העסקיים, להתוות דרכי ניהול מיטביות תוך ריסון הדינמיקה המשפחתית המורכבת ורתימתה לטובת העסק ולשגשוגו.

היועץ העסקי מביא לעסק המשפחתי נקודת מבט עסקית אובייקטיבית וחשיבה עצמאית, ותכונות אלה מנטרלות את האינטנסיביות של הדינמיקה המשפחתית ואת המעורבות הרגשית העזה ומשפיעות לטובה על ההתנהלות העסקית ועל הפעילות השוטפת בעסק.

בואו נבדוק למה יועץ עסקי חשוב לעבודתו התקינה של העסק המשפחתי, ואיך הוא יכול לסייע להצלחתו.

 

ייעוץ לעסק משפחתי

ייעוץ לעסקים משפחתיים מחייב עבודת הכנה עם כל בני המשפחה המעורבים בניהול העסק, ויועץ עסקי מנוסה ומיומן צריך לדעת איך לעשות זאת ברגישות. בני המשפחה צריכים ללמוד שבעסק הם עמיתים לכל דבר, והקשרים העסקיים ביניהם חיוניים להצלחת העסק.

היועץ העסקי יעזור לבני המשפחה לנהל ישיבות הנהלה יעילות, ובהן הם יגבשו את החזון העסקי, יבחנו את המבנה הארגוני, יקצו מחדש תחומי אחריות, יבחנו את ההתנהלות הכספית והמערכתית של העסק ויפעלו לחיזוק האמון בינם ובין עצמם ולשיפור הקשרים ביניהם.

פגישות הנהלה קבועות שמבוססות על שקיפות ניהולית מלאה, חיוניות להנעת העסק המשפחתי מקיבעון להצלחה עסקית.

 

ייעוץ לעסק משפחתי

 

חסרונות של עסק משפחתי

אומנם יש יתרונות רבים להעסקת בני משפחה בעסק, אך החסרונות גדולים בהרבה. אז נכון שכבני משפחה אתם מכירים אחד את השני ויודעים מהן החוזקות ומהן החולשות של כולם. ההיכרות האישית, הקרובה והעמוקה יכולה לסייע לכם להתמודד עם האתגרים העסקיים ולתרום לעבודה המשותפת. אתם מגבים אחד את השני, תומכים אחד בשני ומגשרים על הפערים בידע, בהשכלה ובניסיון ככל שעולה הצורך.

אך איך מנהלים עסק משפחתי אם לא כל בני המשפחה מוכשרים, משכילים או מקצועיים כדי לעמוד באתגרי העבודה ולתרום להצלחת העסק? איך מתמודדים במקרים כאלה? כיוון שמדובר בבני משפחה ששותפים לניהול העסק, לא נעים להעבירם מתפקידם או להסיר מהם סמכויות ותחומי אחריות. בעסקים משפחתיים רבים מעדיפים לשתוק כדי לא לפגוע אחד בשני וכדי לא להעיב על היחסים, אך הדבר עלול לפגוע בפעילות העסקית, להזיק לעסק ואף להוביל אותו לחידלון.

כמי שמייעץ רבות לעסקים משפחתיים, אני יודע שכדי לייעל את עבודת העסק, להניע אותו להצלחה ולהיפרד בדרך מבני משפחה שאינם מתאימים לעבודה בו, יש לאמץ גישה אובייקטיבית ונקודת מבט עניינית. ויועץ עסקי חיצוני שאינו חלק מהמשפחה, הוא הגורם האובייקטיבי ביותר שיכול לסייע בכך.

היועץ העסקי עובד בשיתוף פעולה מלא עם הנהלת העסק, בוחן את המבנה הארגוני, מגדיר תפקידים, מקצה תחומי אחריות למנהלים בהתאם ליכולות, לכישורים ולידע המקצועי שלהם ואף ממליץ לאייש משרות באנשי מקצוע חיצוניים ככל שהדבר נחוץ. היועץ העסקי מלמד את בני המשפחה להפריד את ישיבות ההנהלה מארוחות השבת, מדגיש את חשיבותה של ההתנהלות המקצועית, מגדיר גבולות מקצועיים ומתווה לבני המשפחה דרך להתנהלות מקצועית מלאה בחיי העבודה שלהם. בכך הוא פותר קונפליקטים, מונע מריבות ומסייע לא רק לעסק אלא גם למשפחה כולה.

 

ייעוץ לעסקים משפחתיים כאשר בני המשפחה בסכסוך

ייעוץ לעסקים משפחתיים מומלץ במצב של סכסוכים משפחתיים המפריעים לעבודת העסק ופוגעים בהצלחתו. למעשה מרבית העסקים המשפחתיים פונים ליועץ עסקי כשפורץ סכסוך בין בני המשפחה המעורבים בעסק, והסכסוך פוגע בפעילות העסק. כיוון שניהול עסק משפחתי רווי אתגרים ממילא, הפוטנציאל לסכסוכים הוא בדרך כלל גבוה. המעורבות הרגשית הגבוהה של בני המשפחה משפיעה על כל אחד מהם בשל הרצון להוביל את העסק להצלחה בדרכים שונות שאינן הולמות את המציאות העסקית ומתנגשות עם חזונם של שאר בני המשפחה. אם הסכסוך אינו מנוהל מיד, הוא עלול להשפיע לרעה על הפעילות העסקית ולהוביל להפסקתה.

היועץ העסקי ילמד את בני המשפחה איך לנהל סכסוכים ולהתמודד איתם בקור רוח ובמקצועיות. בנוסף, כצופה מהצד יוכל היועץ העסקי לסייע בניהול יעיל יותר של הקצאת המשאבים וחלוקת התפקידים. הרי לא ייתכן שכולם טובים בכול או שהתרומה של כולם היא זהה. לכן תהליך של ליווי העסק המשפחתי יכול לגעת בנקודות רגישות ולהתמודד איתן ביעילות.

 

פפר פיננסים מתמחה בייעוץ לעסק משפחתי

כמו כל עסק גם עסק משפחתי יכול להרוויח מעבודה משותפת עם יועץ עסקי מקצועי, מיומן ומנוסה. לעיתים קרובות בני המשפחה מחויבים לרעיון העסקי ואינם יודעים בהכרח איך ליישם אותו בתנאי ניהול מיטביים. אין להם הבנה עסקית או ניסיון בניהול עסקי. הם בדרך כלל לומדים תוך כדי תנועה, וזה כשלעצמו אף פעם לא מומלץ. לא מספיק להקים עסק ולהמתין להצלחתו. עסק צריך לנהל, וכדי לנהל עסק צריך להבין בניהול עסקי.

מנהלים עסק משפחתי? רוצים להשביח אותו ולשפר את התוצאות שלו? חברת פפר פיננסים לייעוץ עסקי תעמיד לרשותכם את הכלים הדרושים לשיפור הניהול הכספי והמערכתי של העסק. ייעוץ עסקי לעסק המשפחתי כדאי לקבל רק מיועצים מקצועיים שיש להם השכלה מקיפה וידע נרחב רב-תחומי ורב-תכליתי בניהול פיננסי, ארגוני, מערכתי ולוגיסטי, ובד בבד מסוגלים להדגיש את הפן הרגשי והפסיכולוגי הנחוץ לניהול המשאב האנושי בעסק.

 

חברת פפר פיננסים בפגישת ייעוץ לעסקים משפחתיים

 

לצלוח את האתגרים הייחודיים של העסק המשפחתי

כדי שההתאמה בין היועץ העסקי ובין העסק המשפחתי תהיה מיטבית, יש לאפשר לו לזהות את האתגרים הייחודים המאפיינים את ההתנהלות המשפחתית בעסק, לנתח אותם ולהתמודד איתם בלי לפגוע בדינמיות המשפחתית השבירה ובלי להזיק לקשרים המשפחתיים. לצוות המקצועי של פפר פיננסים יש ניסיון עשיר בזיהוי האתגרים המשפחתיים ובהתמודדות מיטבית איתם בד בבד להשבחת העסק ולשמירה על התוצאות העסקיות לרַווחת המשפחה.

אז במה אנחנו מתחילים? ראשית, בבחינת העסק במצבו הנתון, בשיחות עם בני המשפחה, העובדים, נותני השירותים והספקים ובזיהוי האתגרים שמפריעים לניהול העסקי התקין; שנית, בהכנת תוכנית עסקית מקיפה להבראת העסק; ולבסוף, יישומה המלא בשטח.

התוכנית העסקית מותאמת לעסק המשפחתי ולצרכיו ועשויה לכלול תוכנית הכשרה לבני המשפחה הצעירים או לעובדים מצטיינים ומבטיחים, גישור מקצועי, פתרונות ניהול להבטחת רווחיותו של העסק והמשכיותו והצעות לרתימת עובדי העסק ליישום התוכנית ולהצלחתה.

כדי לנהל עסק משפחתי רווחי ומצליח יש להתמודד עם אתגרים לא פשוטים. כדי לפצח את האתגרים הללו כדאי ורצוי להיעזר ביועצים עסקיים מנוסים שירתמו את הנחישות המשפחתית ואת כוח הרצון של בני המשפחה לטובת הצלחת העסק וחיזוק המשפחה כולה.

 

טיפול בעסקים משפחתיים ללא דור המשך

חברת פפר פיננסים מתמחה גם בטיפול בעסקים משפחתיים ללא דור המשך שרוצים להמשיך את עבודת העסק ומחויבים להצלחתו. מנהלי עסק ותיקים שרוצים לפרוש בנחת בלי לפגוע בפעילות העסקית יכולים להיעזר ביועץ העסקי כדי לייעל את עבודת העסק, להעריך את שוויו ולאפשר את מכירתו תמורת רווחים הולמים ובלי להוריד לטמיון עבודה רבת שנים.

 

רתימת העסק המשפחתי להצלחה עסקית מלאה

הודות לעבודה המשותפת עם הצוות המקצועי של חברת פפר פיננסים תלמדו לרתום את הקשרים המשפחתיים שלכם לניהול טוב יותר ולהצלחה עסקית מלאה. ברשותנו ניסיון ארוך שנים עם עסקים משפחתיים במגזרים שונים. הניסיון והידע הרב שצברנו מאפשרים לנו לתת לכם כלים יעילים ואופרטיביים להתמודדות מוצלחת עם העבודה המשפחתית המשותפת.

רוצים לשמוע עוד? דברו אתנו עוד היום, ויחד נוביל את העסק המשפחתי שלכם קדימה לצמיחה, לשגשוג ולהצלחה.

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

לקריאה נוספת
חיפוש

תפריט נגישות

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

פפר פיננסים - סיירת המטכ"ל של היועצים הפיננסיים בישראל!
נגן וידאו אודות אלון פפר מחברת פפר פיננסים
מימון בתקופת אי וודאות ומלחמה ובפרט בזמן מלחמת חרבות ברזל