חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
בדיקת הלוואה לעסק ב-3 שלבים

נתחיל בשאלון קצר המורכב מ-3 שלבים בלבד, על מנת להבין טוב יותר את הצרכים הייחודיים של העסק שלכם.

לאחר מילוי הטופס, אנחנו ניצור אתכם קשר על מנת להתאים לכם את ההלוואה המשתלמת והמתאימה ביותר!

ליצירת קשר וייעוץ מקצועי

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

סמנכ"ל כספים לעסק שלך

סמנכל כספים חיצוני
תוכן עניינים

בעלי עסקים רבים, ובעיקר עסקים קטנים ובינוניים, לא יכולים להרשות לעצמם להעסיק סמנכ"ל כספים במשרה מלאה ולשלם לו משכורת עתק בתמורה לשירותי ניהול כספים. ולכן, על אף הנחיצות והחשיבות של המשרה וההשפעה החיובית שיש לה על צמיחתו של העסק ורווחיותו, הם מוותרים על כך מראש. בשל כך אנחנו רואים במשק הרבה מאוד מנהלי עסקים שנאלצים גם לנהל את העסק ולשאת באחריות מלאה כמנכ"לים וגם לנהל את הפן הכלכלי במלואו בלי ניסיון, בלי ידע וללא השכלה מתאימה.  

בעלי עסקים שנאלצים לוותר על המשרה החשובה של ניהול כספי העסק, מאבדים הלכה למעשה הכנסה בלי להיות מודעים לכך. איך זה קורה? ובכן, בהיעדר בעל תפקיד שיחזיק את התחום הפיננסי בעסק וינהל אותו בצורה מיטבית לרִווחת העסק ולקידומו, אין לבעל העסק אפשרות למצות את הרווחיות של העסק באופן מיטבי, והוא לא יכול להתמקד בגיוס הון חיצוני או לעסוק בזה ביעילות.

כמו כן העיסוק האינטנסיבי והיום-יומי בניהול כספי העסק ממלא את רוב זמנו של בעל העסק ובדרך כלל בא על חשבון עניינים חשובים אחרים כמו ניהול אסטרטגי ופיתוח עסקי.

כיוון שמשרת סמנכ"ל כספים היא משרה חשובה ומהותית לקידום העסק, לשגשוגו ולרווחתו, אי אפשר לוותר עליה. ואם בעל העסק לא יכול להכביד כלכלית על העסק באמצעות העסקת סמנכ"ל כספים שכיר, הוא יכול וצריך לאפשר לעסק ליהנות משירותי סמנכ"ל כספים חיצוני שינהל את כספי העסק וימנף אותו מבחינה כלכלית במיקור חוץ.

ניהול כספים במיקור חוץ מאפשר לעסקים – קטנים וגדולים כאחד – לקבל שירותים כלכליים מקצועיים, לממש את היכולות הכלכליות והעסקיות שלהם ולמצות באופן מיטבי את מרב המשאבים הכלכליים העומדים לרשותם, הן הפנימיים והן החיצוניים, כדי לייצב את העסק ואף להרחיבו. בואו נבדוק מיהו סמנכ"ל הכספים החיצוני האידיאלי ולמה חשוב להשתמש בשירותיו.

 

סמנכ"ל כספים במיקור חוץ

סמנכ"ל כספים חיצוני לעסק הוא הסמכות האידיאלית לעסקים שמחפשים ניהול כלכלי איכותי ומקצועי בלי להכביד על העסק בעלויות שכר גבוהות. מנהל כספים חיצוני הוא בדרך כלל רואה חשבון מומחה, מוסמך במנהל עסקים שצבר ניסיון רב-שנים בניהול פיננסי של חברות גדולות ובינוניות במשק. הוא בעל ידע נרחב באשראי, גיוס אשראי לעסק, בדירוג אשראי, בהתאמת אשראי לצורכי העסק ובכל תחומי התכנון הפיננסי, תזרים המזומנים והפיתוח האסטרטגי הנדרש לעסקים לצורך שיקומם, הבראתם, חיזוקם ומינופם.

אך אין די בהבנה רחבה בכל הקשור לניהול כספים, וניסיון מקצועי – אף שהוא חיוני – לא יעזור למנהל כספים אם אין לו יכולת לראות את העסק כולו בראייה רחבה ואובייקטיבית, לנתח ניתוח מקיף ומיטבי של המצב בשטח וליישם את השינויים הנדרשים. והיכולת לראות את התמונה המלאה היא מה שמבדיל בין סמנכ"ל כספים פנימי וסמנכ"ל כספים חיצוני.

בעוד שסמנכ"ל כספים פנימי עוסק רק בניהול כספי העסק ובדרך כלל מתקשה לראות נכוחה את המציאות העסקית הכוללת, סמנכ"ל כספים חיצוני חייב לראות את התמונה העסקית המלאה ולערוך ניתוח מלא של הפן הכלכלי ושל הפן הרב מערכתי בעסק לפני שהוא ניגש לעבודה, וזאת כדי שעבודתו תהיה יעילה ומועילה לעסק ולרווחתו. מנהל כספים חיצוני הוא גורם מקצועי המנותק רגשית מהעסק, אך דווקא הניתוק הרגשי הזה מאפשר לו לבחון את הדברים מנקודת מבט אובייקטיבית, להתבונן על העסק בראייה מרחבית מיטבית וליישם את השינויים הדרושים בקור רוח ובאופן מושכל.

 

שגרת היום יום של סמנכ"ל הכספים החיצוני

שירותי ניהול כספים במיקור חוץ הם רב-תכליתיים ומציעים ניהול כלכלי מיטבי ויעיל לעסק לצד תכנון אסטרטגיה כלכלית ועסקית ופיתוחה. סמנכ"ל הכספים החיצוני יסייע לבעל העסק לממש את החזון העסקי שלו ושל העסק ויעשה זאת באמצעות גיבוש תוכנית עסקית ישימה לאיתור משקיעים ולגיוס אשראי; הוא ינחה את בעל העסק בתהליכי היישום של התוכנית העסקית בדרך להתייעלות ולצמיחה וישים דגש בעבודתו על הגדלת רווחי העסק; הוא ילווה את העסק בתהליכי רכישה או מיזוג וינצל משאבים רבים לצורך גיוס משקיעים וממון; הוא יבדוק את יעילות עבודתן של המחלקות השונות בעסק, יבחן את האינטגרציה ביניהן, יאפיין את מערכות הבקרה הפיננסית הקיימות בכל מחלקה ומחלקה ויטמיע בעסק מערכת בקרה פיננסית מיטבית; הוא ישווה בין השירותים והמוצרים שהעסק מציע ובין עלויות שלהם בפועל ויבחן את כדאיותם על פי תנאי השוק.

סמנכ"ל הכספים החיצוני יחתור לתכנון ארוך טווח של תזרים המזומנים ויבנה אותו בהתאם לצורכי העסק ולאשראי העומד לרשותו; הוא ינתח את הוצאות העסק ויגדיר תקציב שנתי ישים; הוא ייעץ לבעל העסק בנוגע לחוזים קיימים עם ספקים, נותני שירותים, לקוחות ועובדים, יעזור לו לנסח חוזים חדשים וילווה אותו בתהליך עד לחתימה; הוא ינהל את מחלקת הנהלת החשבונות ויבחן את מערך התשלומים והגבייה בעסק; הוא יבדוק את מערך המשכורות הארגוני ויציע דרכים לייעול ולחיסכון; הוא יעבוד לצד בעל העסק בשיתוף פעולה מלא וידווח לו בזמן אמת. סמנכ"ל הכספים החיצוני הוא חלק בלתי נפרד מהעבודה השוטפת בעסק ודמות חיונית בישיבות צוות. הוא משתתף תדיר בישיבות ההנהלה ומייעץ לחבריה בקביעות.

 

פעולות לגיוס הון ולאיתור משקיעים

בניגוד ליכולות המוגבלות של סמנכ"ל הכספים הפנימי בכל הנוגע ליצירת קשרים ארוכי טווח עם המערכת הבנקאית והמוסדות הפיננסיים השונים, סמנכ"ל הכספים החיצוני מעורה בעבודתם של התאגידים הפיננסיים הגדולים ומכיר היטב את אנשי הקשר הפועלים בהם. גם הם מכירים אותו היכרות מעמיקה, וזהו היתרון הגדול ביותר שלו. הודות לקשרי העבודה הטובים הללו סמנכ"ל הכספים יתווך בהצלחה בין העסק ובין המערכת הבנקאית; יטפל באשראי שהוקצה לעסק ויטייב את התנאים שלו; יגייס אשראי נוסף בתנאים מיטביים ויגיש בקשות להלוואות במוסדות הפיננסיים השונים ובכלל זה הלוואות בערבות המדינה; הוא גם יתווך בין העסק ובין רשויות המס וידאג להגיש לרשויות המס דיווחים שוטפים ותקופתיים ככל שנדרש.

 

ניהול כספים הוא פונקציה חיונית בעסק

ניהול כספים הוא פונקציה חיונית והכרחית בעסק. בעלי עסקים קטנים ובינוניים שאינם יכולים להעסיק מנהלי כספים, צריכים להעדיף ניהול כספים חיצוני מקצועי כדי לחזק את העסק, לייצב את הגב הכלכלי שלו ולכוון אותו לרווחיות מרבית ולהצלחה. סמנכ"ל כספים במיקור חוץ הוא גורם מקצועי מוסמך ורב ניסיון.

מעורבותו בעסק איננה אישית אלא מקצועית גרידא, ולפיכך הוא אינו מחויב לתפיסות הניהוליות המושרשות בעסק אלא אך ורק ליושר המקצועי האישי שלו ולניהול כספים מושכל המושתת על הבנת תנאי המשק וכוחות השוק. חשוב מאוד שניהול הכספים יתבצע אצל מי שחמוש בידע המקצועי הרלוונטי. אם אתם מתנהלים כדרך קבע אל מול השוק האמריקאי ונאלצים להתעמק ברזי המיסוי האמריקאי אז רצוי שיהיה זה רואה חשבון אמריקאי המתמחה במיסוי ישראלי.

 

מנהלים עסק? שואפים לחיזוקו ולהרחבתו? רוצים לממש את מלוא הפוטנציאל שלו?

 

ניהול כספים חיצוני הוא הדרך המהירה והטובה לכך. שירותי ניהול כספים במיקור חוץ הם הפתרון היעיל לעסקים בתהליכי צמיחה, פפר פיננסים היא החברה המתאימה ביותר לניהול הכספים שלכם. אז אל תישארו בלי מנהל כספים. צרו אתנו קשר עוד היום, ויחד נצעד בדרך הכלכלית הנכונה. ההצלחה מובטחת!

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

לקריאה נוספת
חיפוש

תפריט נגישות

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

פפר פיננסים - סיירת המטכ"ל של היועצים הפיננסיים בישראל!
נגן וידאו אודות אלון פפר מחברת פפר פיננסים
מימון בתקופת אי וודאות ומלחמה ובפרט בזמן מלחמת חרבות ברזל