חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
בדיקת הלוואה לעסק ב-3 שלבים

נתחיל בשאלון קצר המורכב מ-3 שלבים בלבד, על מנת להבין טוב יותר את הצרכים הייחודיים של העסק שלכם.

לאחר מילוי הטופס, אנחנו ניצור אתכם קשר על מנת להתאים לכם את ההלוואה המשתלמת והמתאימה ביותר!

ליצירת קשר וייעוץ מקצועי

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

הלוואת גישור לעסקים

הלוואת גישור לעסקים
תוכן עניינים

הלוואות גישור לעסקים הן הלוואות קצרות טווח שמסייעות לעסקים לגשר על הפער שנפער בין עסקה אחת לאחרת בלי לפגוע בתזרים המזומנים.
הלוואת גישור היא הלוואה שנועדה לפתור או לגשר פער נקודתי בתזרים המזומנים בסכום ידוע מראש ולתקופה ידועה מראש.
בשונה מהלוואות אחרות, הלוואת גישור מיועדת בעיקר למקרים בהם נחוץ לעסק סכום כסף מידי וקיים צפי לכניסת סכום דומה או גבוה ממנו בתאריך עתידי קרוב. אפשר להשתמש בהלוואות גישור בעיקר למילוי פערים בתזרים המזומנים לתקופה קצרה של מספר חודשים עד שנה ובמקרים חריגים גם מעבר לתקופה של שנה ואפילו שנתיים.
כך למשל, כשיש צורך ברכישת ציוד מראש, בעוד התשלום עבורו ועבור הביצוע יתקבל רק בסיום הפרויקט, ניתן לקבל הלוואת גישור לרכישת הציוד וכאשר הציוד מתקבל ומשעבדים אותו לבנק פורעים את הלוואת הגישור ואז מקבלים הלוואה לטווח ארוך כנגד הציוד הנרכש.

יש לציין, כי במקרים חריגים (כגון במגזר הפרטי בהלוואות למשכנתאות לדיור) הלוואת הגישור ניתנת אף לשלוש שנים.

שלושה סוגים נפוצים של הלוואות גישור:

  • הלוואת בולט (Bullet Loan– לאורך תקופת ההלוואה מחזירים רק את הריבית, כאשר את הסכום המלא של הקרן מחזירים בסיום התקופה.
  • הלוואת בלון (Balloon Loan) – מחזירים את כל סכום ההלוואה (ריבית וקרן) רק בתום התקופה.
  • הלוואה עם תקופת גרייס (Grace Period) – מחזירים את הסכום המלא בהסדר תשלומים שמועד תחילתו נדחה בפרק זמן מסוים (למשל, מתחילים להחזיר את הכסף רק אחרי חצי שנה ממועד קבלת ההלוואה).

כאמור, הלוואות גישור ניתנות בעיקר כדי לגשר על פערים בתזרים המזומנים והן נעשות לרוב כנגד "תקבול צבוע" ידוע מראש, כגון העברה בנקאית עתידית שצפויה להתקבל, שיק דחוי, אישור תשלום עתידי מחברות ציבוריות, זיכוי עתידי בצורה של אישור תשלום עם מועד ספציפי לתשלום מצד ג' כדוגמת רשויות המס, משרדי ממשלה ו/או עיריות.

אם אתם שוקלים הלוואת גישור לעסק שלכם, חשוב שתבינו מתי נחוץ לקבל הלוואת גישור, מה הסיכונים הנלווים להלוואת גישור, ואיך לאתר את הלוואת הגישור המתאימה לכם. כך תעשו את זה נכון.

 

מהי הלוואת גישור?

הלוואת גישור לעסקים היא הלוואה לתקופה קצרה שעוזרת לעסק לגשר על הפער שנפער בתזרים המזומנים מעסקה אחת לשנייה, ומספקת לו הון נזיל לפעילות השוטפת.

אפשר להשתמש בהלוואות גישור למימון עסקאות, לרכישות מלאי ובסגירת פערי תזרים/פערי עיתוי בין זמן קבלת התקבול לזמן התשלום של התשומות. אפשר לקבל הלוואת גישור לטווח ארוך ולא רק לטווח קצר. עם זאת, הטווח הממוצע המאפיין הלוואות גישור, הוא 3 חודשים עד שנה ולעיתים אף יותר כגון 24 חודשים אם מקור הסילוק של הלוואת הגישור לדוגמא הוא קרן השתלמות, שתהיה נזילה בעוד למעלה משנה.

הלוואות גישור נותנות לבעלי עסקים גישה להון נזיל אם מקורות המימון הרגילים שלהם אינם זמינים לגישור פערי תזרים. בדרך כלל קל יותר לקבל הלוואות גישור מהלוואות סטנדרטיות, ולכן הן אטרקטיביות לעסקים עם צרכים פיננסיים דחופים.

הלוואות גישור הן בדרך כלל הלוואות מובטחות, כלומר אפשר להציע בטוחות תמורתן. דבר זה מקל על עסקים עם ניקוד אשראי נמוך או ללא היסטוריית אשראי שצריכים מימון מידי.

סכום המימון הזמין בהלוואות גישור תלוי בשווי התקבולים המשמשים כבטוחות ובתקופת ההחזר. אף על פי ששיעורי הריבית על הלוואות גישור משתנים ממוסד פיננסי אחד לשני, הלוואות גישור בדרך כלל כוללות ריביות יחסית נוחות משום שהן מיידיות וקצרות טווח. הריביות על הלוואות גישור הן בדר"כ זולות יותר כי ההלוואות עצמן הן לטווח קצר, התקבול שכנגדן מוצעות ההלוואות "צבוע" וידוע מראש ועל כן רמת הסיכון נמוכה יותר.

 

מתי כדאי לקבל הלוואת גישור?

הלוואת גישור לעסקים עוזרת לממן את הפעילות השוטפת של העסק. אפשר להשתמש בהלוואות גישור כדי לכסות עלויות של רכישות גדולות של מלאי, כדי לגשר על פערים שנפערים בשלבים השונים של הפעילות העסקית וכדי לספק הון חוזר. כמו כן, הלוואות גישור ניתנות כנגד "תקבול צבוע" ומוגדר מראש של העברה בנקאית בגין יבוא של סחורה לארץ שיודעים את מועד תשלומה ליבואן מראש וכנגד זה נפתחת הלוואת גישור.
יש לציין כי מימון יבוא נעשה לרוב דרך הלוואות יבוא ב-3 עד 6 תשלומים. במקרה שלנו עושים הלוואת גישור כי התקבול "צבוע" ולכן עושים גישור כנגד היבוא כי יש פה תקופה קצרה עד להעברה הבנקאית לספק בחו"ל וזאת כנגד תשלום במזומן עם אספקת הסחורה.

כדאי לבעלי עסקים לקבל הלוואת גישור אם הם זקוקים להון נזיל זמין ואינם יכולים להשתמש באפשרויות המימון הרגילות שלהם. כמו כן מומלץ להשתמש בהלוואות גישור אם צריך לרכוש נכסים גדולים במהירות, עד להשלמת מסמכי השעבוד של הנכס הנרכש לבנק או עד לתהליך של קבלת משכנתא שהיא לטווח ארוך.

הלוואות גישור יכולות למלא פערי תזרים שנובעים מהאטות עונתיות, מפעולות הרחבה או משיפוצים בעסק.

בעלי עסקים צריכים לשקול הלוואת גישור אם הם צריכים הון מידי אך אינם יכולים להשתמש במשאבים שלהם. לדוגמה אם בעל עסק מעוניין לרכוש נכס חדש אך אינו יכול לחכות עד שתאושר בקשתו להלוואה סטנדרטית, הוא יכול להשתמש בהלוואת גישור כדי לקבל גישה להון נזיל מידי. כך למשל, יש הלוואות גישור כאשר בונים נכס לשימוש עצמי בהתאם לעלות הקרקע והשלבים השונים בדוח אפס, כאשר בסוף הבניה פורסים את הלוואת הגישור שניתנה למימון הבניה למשל ל- 15 שנה. נוסף על כך, הלוואת גישור יכולה לסייע בפינוי הון חוזר כדי לנהל פעולות עסקיות חשובות אחרות.

במקרים מסוימים כדאי להשתמש בהלוואת גישור כדי לא להחמיץ הזדמנויות עסקיות חד־פעמיות. אם בעל עסק מבין שנפתח לו חלון הזדמנויות עסקי להשקעה משתלמת או לרכישה חדשה, וחלון ההזדמנויות הזה מוגבל בזמן, הוא בדרך כלל יעדיף לקבל הלוואת גישור ולא יפנה לאפיקי מימון אחרים, אבל יש לזכור שבסוף תקופת הלוואת הגישור ההלוואה תפרס לטווח ארוך.

לפני קבלת הלוואת גישור מומלץ להתייעץ עם יועץ פיננסי, לשקול את הסיכונים ולבחון את התשואות הפוטנציאליות. הלוואות גישור בדרך כלל כוללות ריבית נמוכה יותר מהלוואות סטנדרטיות, ולכן הן לעיתים הברירה הטובה ביותר לעסק. הלוואת גישור המנוהלת בחוכמה יכולה להזרים לעסק הון נחוץ כששאר האפשרויות אינן זמינות.

 

איך הלוואת גישור עובדת?

הלוואת גישור היא מימון לטווח קצר שמספק כספים מידיים לעסק ומגשר על פערים פיננסיים. לעיתים קרובות היא משמשת למימון פעילויות יוצאות דופן כמו רכישת קרקעות או נכסים, השלמת בניה ו/או שיפורים במבנה אך בעיקר להגדלת הון חוזר.

ברוב המקרים הלוואת גישור ניתנת בתמורה לבטוחות כמו תקבול "צבוע" ומוגדר מראש ו/או כנגד נכסי נדל"ן או נכסים אחרים עד להשלמת הבניה. הבטוחות מבטיחות שההלוואה תוחזר בזמן ובמלואה ומאיצות אישורה של הלוואה לעסק.

שיעורי הריבית ותנאי ההחזר תלויים בסוג ההלוואה, בסכומי ההלוואה ובכושר האשראי של הלווים. בדרך כלל הלוואות גישור כוללות ריביות יחסית נמוכות בשל תקופת ההחזר הקצרה ורמת הסיכון הנמוכה יותר מהלוואה סטנדרטית. הלוואות גישור כוללות גם עמלות למיניהן, ולכן חשוב להעריך היטב את עלויות ההלוואה לפני החתימה על ההסכם עם הבנק.

הלוואת גישור לעסק

 

מה היתרונות של הלוואת גישור?

הלוואות גישור לעסקים הן מקור הון חיוני לעסק שצריך לעבור במהירות מעסקה לעסקה או רוצה לנצל הזדמנויות עסקיות יוצאות דופן. הלוואות גישור מסייעות לעסקים לעמוד בצורכי מימון קצרי טווח או לכסות עלויות של פרויקטים מיוחדים. בשורות הבאות נסקור כמה מהיתרונות החשובים של הלוואת גישור:

מהירות

מוסדות פיננסיים מאשרים במהירות הלוואות גישור, ולכן הן אידיאליות לעסקים שצריכים גישה מהירה למזומנים ומחפשים הלוואה מיידית לעסק שלהם. הן שימושיות במיוחד אם צריך לגשר על פערי תזרים במהירות וכן לדרישות ו/או השלמת התניות של הבנק כנגד הלווה כמו קבלת שמאויות על הנכס, פוליסת ביטוח וקבלת דוח אפס, השלמת מסמכים עד לחתימה עליהם (כי בסה"כ כן סומכים על הלקוח).

גמישות

הלוואות גישור עונות על צרכים ספציפיים אך אינן טובות כפתרונות לטווח ארוך. אפשר להתאים אותן למצב הספציפי של העסק ולוודא שבעל העסק לא יצטרך להתחייב לתקופת החזר ממושכת.

עלות נמוכה

עלויות של הלוואת גישור בדרך כלל נמוכות יותר מעלויות של הלוואות אחרות. נוסף על כך, יש מוסדות פיננסיים שמציעים הלוואות גישור בתעריפים אטרקטיביים, וזה עוזר לבעלי העסקים לחסוך כסף על ריביות.

מימון מובטח

הבטוחות של הלוואת גישור מגינות על המוסדות המלווים מפני סיכוני אשראי. כלומר בעלי עסקים יכולים ליהנות ממימון מובטח גם אם אין להם היסטוריית אשראי חזקה.

תקופת פירעון קצרה

תקופת ההחזר של הלוואות גישור היא בדרך כלל קצרה ולרוב מסתיימת בתוך שישה חודשים. בעלי עסקים יכולים להשתמש בהלוואת גישור למטרות קצרות טווח, לפרוע אותן במהירות ואף לפני הזמן, ולהימנע מצבירת סכומי ריבית גבוהים לתקופות ממושכות.

 

מה הסיכונים הנלווים להלוואת גישור?

כמו בכל אפיק מימון אחר גם בהלוואת גישור יש סיכונים שחשוב להביא בחשבון. סיכון מרכזי נעוץ באי עמידה בתנאי ההלוואה. בעל עסק שאינו מצליח לפרוע את הלוואת הגישור, עלול להיות מחויב בריביות על איחור, בעמלות מיוחדות ואף בהליכי גבייה משפטיים.

יש גם סיכונים פוטנציאליים שרלוונטיים לבטוחות שבעל העסק מציג. אם הנכס המשמש כבטוחה אינו שווה לסכום ההלוואה, המוסד הפיננסי לא יוכל לכסות את ההלוואה אם הלווים לא יעמדו בתשלומי ההחזר. לפיכך על הלווים לשקול היטב את הביטחונות שהם מציעים בתמורה לקבלת ההלוואה.

נוסף על כך, מאחר שהלוואות גישור הן בדרך כלל קצרות מועד, הלווים עלולים להתקשות בהחזרת הסכומים בפרק הזמן הקצר המוסכם. זה עלול לגרור עמלות יקרות וחיובים נוספים, ולכן חשוב לשקול היטב אם הלוואת גישור היא האפשרות הטובה ביותר לעסק לפני שמקבלים החלטה בעניין.

לחיצת יד לאחר קבלת אישור להלוואת גישור לעסק

 

כמה הלוואת גישור אמורה לעלות?

העלות של הלוואת גישור מורכבת משני מרכיבים עיקריים:

עמלות הקמה או עריכת מסמכים: בנקים גובים עמלה כמעט על כל ההלוואות המוצעות דרכם. אולם, מכיוון שבהלוואות גישור מדובר בדרך כלל בזמנים קצרים, העלות האפקטיבית של העמלה במונחים שנתיים גדולה מאוד ולכן כדאי להתמקח על גובהה. אגב, בהלוואות גישור כדאי הרבה יותר להתמקח על גובה העמלה מאשר על גובה הריבית.

ריבית בגין ההלוואה: כלל הוא שככל שהלוואה קצרה יותר, הסיכון הגלום בה נמוך יותר ועל כן הריבית הנגבית בגינה אמורה להיות נמוכה יותר. לכן כדאי להדגיש נקודות אלה במשא ומתן מול הבנק ביחס לריבית על ההלוואה.

 

פפר פיננסים – התחנה האחרונה לפני הלוואת הגישור

הלוואת גישור לעסקים היא דרך מצוינת לגשר על פערים פיננסיים בעסק. עם זאת, לפני שפונים לקבלת הלוואה ולפני שמתחייבים לבנק, כדאי להתייעץ עם צוות המומחים של פפר פיננסים. זכרו, כשאתם מקבלים הלוואת גישור, אתה מקבלים על עצמכם חובות. ולכן עליכם לשקול היטב את היכולות הפיננסיות שלכם ואת כושר ההחזר של העסק לפני שאתם נוטלים הלוואה.

אנחנו בפפר פיננסיים נעזור לכם להעריך את הסיכונים הנלווים להלוואת גישור כדי שתמצאו את אפיק המימון המתאים ביותר לכם ותקבלו החלטה מושכלת. נסייע לכם להשוות בין מסלולי ההלוואות הזמינים לכם, נבחר יחד את המוסד הפיננסי הרלוונטי ונבחן את אפשרויות ההחזר העומדות בפניכם. יחד נגבש תוכנית עסקית מפורטת הכוללת תקציב מתאים ומביאה בחשבון את העלויות של הלוואת הגישור, את הריביות, את העמלות ואת ההלוואות העתידיות שתקבלו.

חברת פפר פיננסים תלווה אתכם לכל אורך הדרך ותוודא שהדרך שלכם סלולה להצלחה. דברו איתנו, אנחנו כאן בשבילכם.

רואה חשבון אלון פפר
רואה חשבון אלון פפר

רואה חשבון מוסמך ובעל תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת קולומביה בארה"ב בהצטיינות. מומחה בגיוס אשראי ומימון, ניהול כספים ובעל עשרות שנות ניסיון עבודה מצטבר בחברות מקומיות ובינלאומיות.

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

לקריאה נוספת
חיפוש

תפריט נגישות

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

פפר פיננסים - השותפים שלכם בזמן משבר!
נגן וידאו אודות אלון פפר מחברת פפר פיננסים
גיוס אשראי לעסקים וחברות בזמן מלחמת חרבות ברזל.
זקוקים למימון בתקופת אי וודאות? אנחנו כאן כדי לעזור!