חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
בדיקת הלוואה לעסק ב-3 שלבים

נתחיל בשאלון קצר המורכב מ-3 שלבים בלבד, על מנת להבין טוב יותר את הצרכים הייחודיים של העסק שלכם.

לאחר מילוי הטופס, אנחנו ניצור אתכם קשר על מנת להתאים לכם את ההלוואה המשתלמת והמתאימה ביותר!

ליצירת קשר וייעוץ מקצועי

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

התנהלות פיננסית נכונה בזמן משבר כלכלי

התנהלות פיננסית נכונה במשבר כלכלי
תוכן עניינים

אחרי שנתיים עולמיות סוערות שהשפיעו מהותית על הכלכלה העולמית בכלל והכלכלה הישראלית בפרט, בנק ישראל מעריך שהעולם כולו צועד אל עבר מיתון אינפלציוני  – או סטגפלציה בעגה הבנקאית – והמצב הכלכלי הייחודי והקשה הזה מטביע את חותמו גם על מדינת ישראל. מהו מיתון אינפלציוני? מיתון אינפלציוני במהותו הוא האטה בצמיחה הכלכלית בד בבד להאצה באינפלציה. אם לא די בשנתיים הקשות שעברו עלינו והותירו בנו משקעים כבדים הן כלכליים והן חברתיים, הסטגפלציה הממשמשת ובאה מאריכה את כוננות הספיגה של התאגידים הבנקאיים, המוסדות הפיננסיים החוץ־בנקאיים, היזמים ובעלי העסקים ומחייבת אותם להתנהלות עסקית אחרת.

 

סטגפלציה – מיתון ואינפלציה בו זמנית

סטגפלציה היא לא משחק ילדים. אנחנו יודעים שעברו שנתיים קשות ושהמצב הכלכלי אינו מלבב. עליכם להבין שהסטגפלציה היא תופעת הלוואי העיקרית של שתי שנות קורונה, ויש להיערך אליה בחוכמה. החדשות הטובות הן שאתם לא לבד. חברת פפר פיננסים המתמחה בייעוץ פיננסי לעסקים עומדת לרשותכם ככל שתזדקקו ותעזור לכם לנתב אתכם ואת ספינתכם העסקית אל עבר מחוזות כלכליים בטוחים. החדשות המאתגרות הן שאנו שטים על מים סוערים והתחזיות אינן מבטיחות. זכרו שאפשר לצלוח סטגפלציה ולשמור בתוך כך על הפעילות העסקית, לייצב אותה, לחזק אותה וליהנות מרווחיות ומביטחון כלכלי. אך צריך לדעת איך לעשות את זה נכון. בואו ננסה להבין יחד מה עושים כשנגמר הכסף, ואיך מתנהלים בחוכמה בעיתות סטגפלציה.

 

העסק עובד, אז למה הכסף נגמר?

יכולות להיות סיבות רבות להידלדלות המשאבים הכספיים בעסק, וסטגפלציה היא רק אחת מהן. אם הכלכלה המדינית והעולמית בהאטה ממילא והשווקים הפיננסיים בכללותם אינם יציבים, הגירעונות במאזנים ובחשבונות הבנק הם רק עניין של זמן. ואם נוסיף למכלול הקשה הזה גם ירידה בתקבולים, קשיי גבייה מלקוחות, ירידה בשוויים של נכסי העסק, קשיים בגיוס ממון, העלאות ריבית בארץ ובעולם, התנהלות עסקית שאינה מחושבת או מושכלת, ומיתון כללי במשק, נוכל להבין מדוע נגמר הכסף.

 

לאן נעלמות ההכנסות?

תוכלו לשאול – אבל העסק עובד ויש הכנסות, אז למה אנחנו לא מרגישים אותן? ובכן, מכלול ההכנסות של עסקים רבים נבלע בתוך מערך החובות של העסק כמעט בן רגע. אך חשוב לזכור שגם ערכן של ההכנסות נפגע בתהליך האינפלציוני. איך זה קורה? בשל העלאה גלובלית של מחירי אנרגיה ומזון כוח הקנייה של הצרכנים נשחק, ושחיקה זו מחוללת הקטנה בהכנסות של כל המדינות, התאגידים והעסקים ברחבי העולם. שחיקה זו לא פוסחת עליכם וגם לא על העסק שלכם, והעסק בהחלט נפגע.

 

ייעוץ כלכלי פיננסי במיתון

 

האמרת עלויות גלובלית

בצד השחיקה בכוח הצריכה של הצרכנים והפגיעה בהכנסות העסק כדאי לזכור שיש גם תהליך עולמי של האמרת עלויות. מה מניע את התהליך הזה? עלייה בהוצאות של הובלה ימית, יבשתית ואווירית, עלייה במחירי האנרגיה, עלייה במחירים של כלל חומרי הגלם ברחבי העולם ועלייה בהוצאות שכר. התייקרות כללית בכל תחומי המסחר, התעשייה והכלכלה, שחיקת ערכו של הכסף  וכוח הקניה של הצרכנים שמקטינה את הכנסות החברות וגורמת להאטה בכלכלה שמתבטאת במיתון עולמי  יחד עם התפרצות אינפלציונית – כל אלה משפיעים גם עליכם וגם על העסקים שלכם.

 

ייעוץ כלכלי פיננסי עם פפר פיננסים

אנחנו בפפר פיננסים מאמינים שגם בתקופת סטגפלציה אפשר לשמור על הפעילות העסקית ולנהל עסק רווחי ויודעים שמדובר בתקופה זמנית – קשה אומנם – אך זמנית. בתקופת מיתון אינפלציוני שהולך ומעמיק אנחנו יודעים שכל מה שאתם צריכים הוא מעטפת ייעוץ תומכת של מיטב המוחות הפיננסים בישראל, תמיכה במהלכים לגיוס הון־ממוקד־צרכים, גיוס אשראי וליווי עסקי צמוד בדרך ליישום השינויים העסקיים הנדרשים. ואנחנו כאן כדי לתת לכם את כל זה.

אז איך עושים זאת? איך מתמודדים עם הידלדלות המשאבים הפיננסיים ועם האיומים הכלכליים העולמיים? נוקטים אמצעים לגיוס הון ומימון שאפשר ולאו דווקא כשצריך; מגבשים תוכנית למימון חלופי וחותרים גם לעבודה משותפת עם מוסדות פיננסיים חוץ־בנקאיים; מגבשים תוכנית להתייעלות עסקית שמיישמת ניהול סיכונים הלכה למעשה ומשתמשת בתזרים מזומנים לעיתות משבר ומקטינים את רמת הסיכון בתיקי הנכסים. בה בעת פועלים להפחתת עלויות רכש ולהגדלת תזרים המזומנים מהפעילות העסקית השוטפת; מצמצמים את מערך ההשקעות ומתמקדים אך ורק בצורכי העסק המיידיים והחיוניים; מפטרים עובדים ומצמצמים את הוצאות התקורה; מממשים נכסים לא חיוניים ומוכרים אותם ככל שאפשר.

 

כיצד מתמודדים בהצלחה עם המשבר הכלכלי?

כשנגמר הכסף צריך לשנס מותניים, להתבונן נכונה במצב ולאמץ חשיבה כלכלית אחרת. למרבה המזל אתם לא צריכים לעשות את זה לבד, בדיוק לשם כך אנחנו כאן. תנו לצוות המקצוענים של פפר פיננסים להנחות אתכם בים הכלכלי הסוער ולנווט בשבילכם את הספינה העסקית עד שוך הסערה. בפפר פיננסים לא מפחדים מסטגפלציה. להפך. אנחנו משתמשים בה כדי לחזק את העסק שלכם ולהזניק אותו מעלה אל עבר יציבות, רווחיות והצלחה.

 

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

לקריאה נוספת
חיפוש

תפריט נגישות

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

פפר פיננסים - סיירת המטכ"ל של היועצים הפיננסיים בישראל!
נגן וידאו אודות אלון פפר מחברת פפר פיננסים
מימון בתקופת אי וודאות ומלחמה ובפרט בזמן מלחמת חרבות ברזל